۴ اسفند ۱۳۹۱، ۱۱:۵۴

ابهری عنوان کرد:

قبضه بازار پوشاک توسط لباس های ترک و چینی

قبضه بازار پوشاک توسط لباس های ترک و چینی

گرگان - خبرگزاری مهر: استاد دانشگاه شهید بهشتی تهران گفت: مقام معظم رهبری از سال 68 شبیخون فرهنگی را بیان کردند که در آن زمان جدی گرفته نشد و امروز وجود جنگ نرم در حال خاموش کردن چراغ های تولیدهای پوشاک ما است و لباس های ترک و چینی تمام بازار لباس ما را قبضه کرده است.

مجید ابهری در حاشیه اختتامیه نخستین جشنواره مد و لباس در گرگان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: فرزند انسان از زمانی که پای به دنیا می گذارد بر خلاف موجودات دیگر شروع به حرکت و آموختن کرده تا زمانی که مرگ آن فرا برسد. والدین در زندگی اولین الگوهای رفتاری فرزندان بوده و مهارت های زندگی را به آن ها یاد می دهند.

ابهری گفت: اولین مهارت زندگی همدلی خانواده برای تربیت فرزندان است. در حال حاضر بر اساس تحقیقات انجام شده متوسط ارتباط خانواده های ایرانی 17 دقیقه در روز است. 
 
وی بیان کرد: یکی از مصداق های مهارت زندگی لباس و نوع لباس های انتخابی افراد است. غربی ها برای اینکه دیدگاه و رویکرد ما را عوض کنند به دنبال تغییر سبک زندگی ما هستند و اولین اثر تغییرات در لباس و گفتمان ما نشان داده می شود.
 
وی ادامه داد: امروزه شاهد هستیم که حتی بناهای منازل ما هم به سبک غربی پیش می رود و آن ها تا سبک زندگی ما را عوض نکنند، نمی توانند دیدگاه ها، ارزش ها و معیارهای زیستی ما را تغییر دهند. 
 
ابهری گفت: ما برای اینکه در این زمینه بتوانیم با سیاست غربی ها مقابله کنیم باید الگوهای رفتاری اصیل را بر اساس سبک زندگی اسلامی بدست آورده و آن را به فرزندان انتقال دهیم.
 
وی ادامه داد: این الگوها توسط والدین، مربیان، ورزشکاران، هنرپیشه ها و مسئولان کشوری گسترده می شود. زمانی که دولتمردان ساده زیستی داشته باشند و به فرزندان خود نیز این
ساده زیستی را آموزش دهند، جامعه نیز با الگو برداری از آن به سمت سبک زندگی اسلامی پیش حواهد رفت.
 
وی بیان کرد: در انتخاب الگوهای رفتاری باید دقت داشته باشیم و سبک زندگی را بر اساس مهارت های همدلی بنا کرده و این مهارت ها را در رفتار خود با خانواده و همکاران نشان دهیم.
 
ابهری گفت: در انتخاب سبک زندگی معیارهای مناسب باید به جوانان معرفی شود. جوانان ایرانی بسیار منطقی هستند و اگر الگوی مناسب و صحیح به آن ها ارائه شود آن را می پذیرند.
 
وی افزود: اما حال پس از گذشت 25 سال با وجود اینکه زمان زیادی از شبیخون غربی ها گذشته اما شروع این گونه حرکت ها در زمینه پوشاک بسیار خوب است و اینکه گلستان بعد از تهران اولین استانی است که این حرکت را آغاز کرده نشان دهنده احساس نیاز در این زمینه است.
 
مجید ابهری گفت: با توجه به اینکه استان گلستان در قضیه حساس لباس و تهیه و طراحی ایرانی و اسلامی لباس گام برداشته، بهتر اینست که این حرکت با قدرت ادامه یابد و در همه شهرها اجرا شود.
 
وی بیان کرد: ما طراحان ارزشمندی داریم که بر اساس سبک ایرانی و اسلامی می توانند بهترین طرح ها را حتی برای تمام دنیا ارائه دهند ولی لازمه آن اینست که این طرح ها در کشور تهیه و جامعه از آن استفاده کنند.
کد خبر 2003478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha