فلسطین در آستانه انتفاضه سوم؛

یورش صهیونیستها به مسجد الاقصی و راهپیمایی در کرانه باختری/دهها فلسطینی زخمی شدند

یورش صهیونیستها به مسجد الاقصی و راهپیمایی در کرانه باختری/دهها فلسطینی زخمی شدند

یورش نظامیان رژیم صهیونیستی به فلسطینی ها در مسجدالاقصی و شهرهای مختلف کرانه باختری و زخمی شدن دهها فلسطینی از جمله خبرهای مربوط به راهپیمایی حمایت از اسرای فلسطینی به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فلسطین الیوم، نظامیان رژیم اشغالگر صهیونیستی امروز به شهروندان فلسطینی در صحن مسجدالاقصی حمله ور شدند که پس از آن رخ داد که راهپیمایی مسالمت آمیز فلسطینی ها پس از اقامه نماز جمعه و برای همبستگی با اسرای فلسطینی (اسرایی که اعتصاب غذا کرده اند) آغاز شد.

شهروندان فلسطینی تصاویر "سامر العیساوی" اسیر فلسطینی و دیگر اسرا را با خود حمل می کردند که با یورش نظامیان صهیونیست به صحن مسجدالاقصی به درگیری منجر شد. نظامیان صهیونیست برای متفرق کردن معترضان از بمب های صوتی استفاده می کردند. بر اثر این درگیری 9 شهروند فلسطینی زخمی شدند و "عادل السلوادی" 39 ساله توسط نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی بازداشت شد.

خبرگزاری معا فلسطین نیز گزارش داد: همزمان با تظاهرات فلسطینی ها در مسجدالاقصی، شهرها و برخی استان های کرانه باختری همچون طولکرم، الخلیل، قدس و رام الله نیز شاهد راهپیمایی حمایت از اسرای فلسطینی بود.

در همین حال نظامیان صهیونیست حضور خود را در ورودی های منتهی به استان های کرانه باختری شدت بخشیده اند و ایست های بازرسی به ویژه در قدس اشغالی را افزایش داده اند.

تا این لحظه دهها فلسطینی بر اثر استنشاق گاز اشک آور زخمی شده اند، اما تظاهرات همچنان ادامه دارد. گفته می شود 12 فلسطینی به ضرب گلوله پلاستیکی و استنشاق گاز اشک آور زخمی شده اند و یک فلسطینی بازداشت شده است.

شماری از جوانان فلسطینی نیز در مقابل زندان عوفر در رام الله در حمایت از اسرای فلسطینی تظاهرات کردند که به درگیری با نظامیان صهیونیست منجر شد. بر اثر گاز اشک آور و گلوله های پلاستیکی نظامیان رژیم صهیونیستی بیش از 30 جوان فلسطینی از ناحیه سر زخمی شدند.

در تظاهرات هفته گذشته فلسطینی ها که در حمایت از اسرای فلسطینی برگزار شد 120 نفر به دست نظامیان صهیونیست زخمی شدند. این در حالی است که وزیر امور اسرا و آزادگان فلسطین پیش از این، درباره وقوع انتفاضه سوم فلسطینی ها در صورت عدم رسیدگی به خواسته های اسرای فلسطینی هشدار داده بود.

شماری از اسرای فلسطینی در اعتراض به بازداشت های بدون اتهام از سوی رژیم صهیونیستی و اوضاع بد زندان های این رژیم از روز سه شنبه اعتصاب غذای سراسری کرده اند. این اعتصاب همچنین برای همبستگی با اسرایی است که همچون سامر العیساوی از ماه ها پیش اعتصاب غذا کرده اند.

کد خبر 2003806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha