در گفتگو با الشرق الاوسط مطرح شد؛

ادعای جالب سرکرده یک گروه تروریستی فعال در سوریه درباره آمادگی برای همکاری با آژانس

ادعای جالب سرکرده یک گروه تروریستی فعال در سوریه درباره آمادگی برای همکاری با آژانس

فرمانده یکی از گروههای تروریستی در سوریه که مدعی شده کنترل یک سایت اتمی تخریب شده در منطقه دیرالزور را در دست دارد، ادعا کرده است آماده همکاری با آژانس بین المللی انرژی اتمی ابراز آمادگی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، "مسعف الصبوح" از سرکردگان یکی از گروههای تروریستی در سوریه که ادعا کرده است، اخیرا کنترل سایت "الکبر" در استان دیرالزور را به دست گرفته در گفتگو با روزنامه الشرق الاوسط در ادعایی جالب اظهار داشت: ما برای همکاری با آژانس بین المللی انرژی اتمی در راستای پژوهش و بهره برداری از این سایت اتمی! آمادگی داریم.

وی افزود: البته این همکاری با آژانس به حمایت از مخالفان سوری مشروط است.

این سرکرده گروههای مسلح در سوریه ادعا کرد: ما اخیرا با یگان حراست این سایت اتمی درگیر شدیم و توانستیم وارد آن شویم.

وی با اینکه البته در داخل این سایت اتمی هیچ ذخایری مشاهده نکردیم، به این سوال که آیا در درون این سایت، تجهیزات مربوط به بهره برداری از انرژی هسته ای یافته اند، پاسخی نداد و مدعی شد: این اطلاعات فقط به آژانس ارائه می شود.

خاطرنشان می شود یک از گروههای مسلح وابسته به ارتش آزاد سوریه اخیر مدعی سیطره بر یک سایت اتمی در استان دیرالزور شده بود.

دفتر مدیرکل آژانس بين المللى انرژى اتمى چند سال پیش در يادداشتى رسمى كه بين اعضاى شوراى حكام و كشورهاى عضو آژانس توزيع كرد، از سوء تفاهم هاى به وجود آمده از گزارش آژانس در خصوص پايگاه الكبر سوريه و اطلاعات نادرستى كه برخى رسانه ها در خصوص وجود تكه هايى از ماده گرافيت در اين پايگاه منتشر كرده بودند، ابراز تاسف كرد. يك مقام ديپلماتیک در وين تأكيد كرد: آژانس در اين يادداشت رسمى تأكيد كرده كه هيچ گونه مدركى براى اثبات وجود اين مواد در پايگاه الكبر سوريه كه گفته شده از آن در فعاليت هاى هسته اى استفاده مى شده، وجود ندارد. وى افزود: پخش شايعات در خصوص اين مسئله با هدف تحكيم اتهامات درباره ارائه كمکهاى هسته اى كره شمالى به سوريه براى ساخت راكتور هسته اى صورت گرفته است. رژیم صهیونیستی به بهانه فعالیتهای هسته ای سوریه، این مکان را بمباران کرده بود که دولت سوریه با رد این ادعا، این تجاوز را نقض آشکار حاکمیت و تمامیت ارضی خود دانسته و خواستار مجازات رژیم اشغالگر قدس شده بود. دولت سوریه تاکید کرده بود این مکانی که هدف حمله جنگنده های رژیم صهیونیستی قرار گرفته بود، صرفا یک مکان تحقیقاتی پژوهشی بود.

کد خبر 2004108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha