۸ اسفند ۱۳۹۱، ۱۵:۴۶

در همایش قرآن پژوهی و طب

ظرفیتهای قرآن در سفارش به سلامت مغفول مانده است

ظرفیتهای قرآن در سفارش به سلامت مغفول مانده است

اراک-خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با تاکید بر اینکه ظرفیتهای قرآن در سفارش به سلامت مغفول مانده است گفت: قران این کتاب آسمانی آیاتی برای سلامتی جسمی و روحی انسان دارد که مغفول مانده و رمزگشایی نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر٬ آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی صبح سه شنبه در همایش کشوری قرآن پژوهی و طب در دانشکده علوم پزشکی اراک افزود: سلامت انسان عین سعادت و تضمین کننده سلامت خانواده و اجتماع است که در این کتاب که به عنوان مشق سعادت انسان به شمار می رود تاکید شده است.

وی با بیان اینکه اصل سلامت مهمترین بخش در زندگی انسان است٬ گفت: توسعه انسانی در سایه این اصل مهم و حیاتی است.

امام جمعه اراک با اشاره به اینکه سلامت فیزیکی در کنار معنویت٬ سلامت اخلاق در کنار اجتماع٬ سلامت دنیا در کنار آخرت٬ سلامت فرد در کنار جامعه و هر دو این ها در کنار خانواده معنا می گیرد٬ ادامه داد: این موارد همه با هم معجون واحد و مرکبی است که انسان را به سعادت و کمال می رساند.

ذرات عالم به هم متصل و در ارتباط با یکدیگر خلق شدند

آیت الله دری نجف آبادی در بخش دیگری از سخنانش به ارتباط و اتصال ذرات عالم هستی به یکدیگر٬ اظهار کرد: ذرات عالم هستی در ارتباط با یکدیگر بوده و در کنار هم معنا پیدا می کند.

وی با بیان اینکه سلامت امروز فرد و جامعه اسلامی از گذشتگان به ما رسیده است٬ افزود: وظیفه ما انتقال بی کم و کاست سلامت در جامعه به آیندگان است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به اینکه دامنه سلامت انسان از ولادت تا مرگ تعریف شده است٬ اضافه کرد: هنگام مرگ سلامت فیزیکی از بین رفته و آنچه باقی می ماند٬ سلامت فطرت٬ عاطفه٬ انسانیت و عقل است.

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به آیات و روایات گوناگون پیرامون سلامت انسان٬ خاطر نشان کرد: اگر انسان از نظر فیزیک٬ عقل٬ احساس و فطرت سلامت نباشد٬ با عدم تعادل مواجه خواهد شد.

وی همچنین به دانشمندان و اطباء این مرز و بوم اشاره کرد و گفت: ابوعلی سینا٬ خواجه نصرالدین طوسی و زکریای رازی کتبی را از خود به جای گذاشتند که امروز هم در آمریکا و اروپا مورد استفاده است و نظیر ندارد.

قدردانی از نعمات الهی و حرکت به سمت پیشرفت های علمی کشور

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در پایان با اشاره به منابع بی بدیلی که در اختیار اساتید و دانشجویان این مرز و بوم است٬ تصریح کرد: همه اندیشمندان با حرکت صحیح در مسیر پیشرفت های علمی و استفاده از منابع عظیم می توانند ایران اسلامی را به قله های کمال برسانند.

کد خبر 2007010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha