۱۴ اسفند ۱۳۹۱، ۱۰:۳۷

از محل مصوبات سفر رهبري/

12 ميليارد تومان اعتبار به منابع طبيعي خراسان شمالي اختصاص يافت

12 ميليارد تومان اعتبار به منابع طبيعي خراسان شمالي اختصاص يافت

بجنورد - خبرگزاري مهر: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: بيش از 12 ميليارد تومان اعتبار از محل مصوبات سفر رهبري به خراسان شمالي، به اين اداره كل اختصاص يافت.

موسي صابري در گفتگو با خبرنگار مهر، عنوان كرد: در سفر پر خير و بركت مقام معظم رهبري به خراسان شمالي سه مصوبه در حوزه منابع طبيعي و آبخيزداري با اعتبار كلي 12 ميليارد و 400 ميليون تومان به تصويب رسيد.

وي اظهار داشت: بر اساس بند هشت دستورالعمل تعهدات و توافقات سفر مقام معظم رهبري به خراسان شمالي مبلغ 400 ميليون تومان اعتبار براي حفاظت از اراضي ملي اين استان از محل منابع وزارت جهاد كشاورزي طي سال هاي 91 تا 93 به اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري خراسان شمالي اختصاص يافت.

صابري افزود: همچنين بر اساس بند 9 اين دستورالعمل پنج ميليارد تومان اعتبار نيز جهت اجراي عمليات آبخيزداري و پخش سيلاب از محل منابع وزارت جهاد كشاورزي طي سال هاي 91 تا 93 اختصاص يافته است.

به گفته وي در اجراي اين بند يك ميليارد ريال در سال 91، دو ميليارد ريال در سال 92 و دو ميليارد ريال ديگر نيز در سال 93 به اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري استان اختصاص مي يابد.

اين مسئول تصريح كرد: علاوه بر اين بر اساس تبصره ح بند 12 دستورالعمل تعهدات و توافقات سفر مقام معظم رهبري به خراسان شمالي مبلغ هفت ميليارد تومان نيز به منظور اجراي عمليات آبخيزداري در 25 هزار هكتار از عرصه هاي طبيعي اين استان طي سال هاي 92 تا 94 اختصاص يافته كه اين اعتبار مي بايست از محل منابع استاني تامين شود.

وي اضافه كرد: پيگيري ها براي تخصيص اعتبارات ملي مصوب براي سال جاري، انجام شده و پيش بيني مي شود در تخصيص بعدي اعتبارات سفر رهبري به استان كه قرار است تا پيش از پايان سال جاري انجام شود، سهم اعتباري اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري خراسان شمالي نيز جذب شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در ادامه با اشاره به اعتبارات استاني اختصاص يافته به اين اداره كل در سال جاري، افزود: در سال جاري در مجموع سه ميليارد و 260 میلیون تومان اعتبار به منابع طبیعی خراسان شمالي اختصاص يافته بود كه از این مبلغ تاکنون يك میلیارد و 10 میلیون تومان معادل 31 درصد كل اعتبار اختصاص يافته، جذب شده است.

وي اضافه كرد: به علت جذب ناكافي اعتبارات در سال جاري، اين مقدار بودجه جذب شده تقريبا تنها صرف حفاظت از عرصه هاي طبيعي و مراقبت و آبياري در طرح هاي درختكاري سال هاي پيش شد و اجراي طرح هايي نظير آبخيزداري تحت الشعاع كمبود اعتبارات قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، گستره حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی دو میلیون و 33 هزار و 36 هکتار است که از این وسعت یک میلیون و 414 هزار هکتار مرتع، بیش از 183 هزار هکتار بیابان و 434 هزار و 550 هکتار نيز جنگل است.

کد خبر 2010986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha