۱۴ اسفند ۱۳۹۱، ۱۸:۳۷

تحولات ترکیه/

تلاش ترکیه برای گسترش همکاری با یونان/تلاش برای سرمایه گذاری یک تریلیون دلاری در عربستان

تلاش ترکیه برای گسترش همکاری با یونان/تلاش برای سرمایه گذاری یک تریلیون دلاری در عربستان

وزیر اقتصاد ترکیه خواستار سرمایه گذاری هزار میلیارد دلاری سرمایه گذاران ترک در 20 سال آینده در عربستان شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از " تودی زمان" ، "رجب طیب اردوغان" امروز در اظهاراتی بر برخی شایعات در جامعه ترکیه مبنی بر اعلام عفو عمومی برای اعضای گروه "پ ک.ک" پایان داد.

وی در این خصوص گفت: من چندین بار هم در گذشته گفته ام که عفو عمومی هرگز امکان نخواهد داشت، زیرا من خودم را دارای صلاحیت نمی بینم که بخواهم فردی را که چندین نفر را کشته است ،عفو کنم.

تودی زمان در خبری به بیانیه ستاد مشترک ارتش ترکیه در خصوص برخی گزارش ها مبنی بر بد رفتاری افسران ارتش ترکیه با نظامیان آلمانی که برای اداره موشک های پاتریوت مستقر در مرز ترکیه و سوریه به این کشور آمده اند پرداخت.

در بیانیه ستاد مشترک ارتش ترکیه، بد رفتاری با نظامیان آلمانی از سوی افسران ترک تکذیب شده است و برخی گزارش ها در این خصوص مبالغه آمیز خوانده شده است.

گفتنی است در روزهای گذشته رسانه های آلمان با انتشار گزارش هایی اعلام کرده بودند نظامیان ترک با سربازان آلمانی مستقر در خاک ترکیه در شان یک میهمان رفتار نمی کنند.

همچنین در خبری دیگر، رسانه های ترکیه از دیدار "رجب طیب اردوغان" نخست وزیر ترکیه با همتای یونانی اش " آنتونیس ساماراس" خبر دادند.

"رجب طیب اردوغان" نخست وزیر ترکیه در مصاحبه با شبکه ERT یونان ، روابط ترکیه و یونان در بسیاری از زمینه ها را راهبردی خواند.

روزنامه "حریت" چاپ ترکیه نیز در خبری با اشاره به آمار ارائه شده از سوی مرکز آمار ترکیه ، میزان رشد نرخ تورم در این کشور نسبت به ماه گذشته را 0.3 درصد خواند و نوشت بر اساس این آمار میانگین تورم سال گذشته در این کشور 8.33 درصد بوده است.

حریت در خبری دیگر به امضای چند توافقنامه همکاری اقتصادی بین ترکیه و عربستان پرداخت.

وزیر اقتصاد ترکیه در سفری به عربستان سعودی چندین توافقنامه همکاری با مقامات این کشور امضا کرد و از سرمایه گذاران ترک خواست تا در زیرساخت های اقتصادی عربستان سرمایه گذاری کنند به حدی که در 20 سال آینده، سرمایه گذاری آنها به هزار میلیارد دلار برسد.

 

 

 

 

 

 

کد خبر 2011434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha