۲۰ اسفند ۱۳۹۱، ۱۳:۵۹

انصاری:

دفع پسماند در دو شهر ساوه و اراک مدیریت شود

دفع پسماند در دو شهر ساوه و اراک مدیریت شود

اراک-خبرگزاری مهر: مدیرکل محیط زیست استان مرکزی بر مدیریت و دفع بهداشتی و اصولی پسماند در شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت اراک و ساوه تاکید کرد و گفت: باید دفع پسماند در این دو شهر مدیریت شود.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر انصاری صبح روز یکشنبه در نشست اعضای کارگروه مدیریت پسماند استان مرکزی در معاونت عمرانی استانداری افزود: تا شهریور 92 سال آینده هیچگونه دفن غیر بهداشتی و غیر اصولی وجود نداشته باشد.

وی اظهارداشت: تعیین تکلیف چشمه خورزن به عنوان مکان دفن پسماند صنعتی استان و بازسازی و اصلاح مکان دفن پسماند امان آباد نیز از دیگر مواردی است که اهتمام جدی مسئولان را برای مدیریت پسماندهای خانگی و صنعتی را می طلبد.

انصاری تصریح کرد:ب راساس سند ملی محیط زیست ، دو شاخص در مدیریت پسماند لحاظ شده که باید بر اساس این سند سرانه تولید پسماند در افق 1404 به 550 گرم و بازیافت آن به 25 درصد برسد.

مدیرکل محیط زیست استان مرکزی خاطرنشان کرد: هم اکنون سرانه تولید پسماند در کشور 700 گرم  است که این میزان در استان مرکزی 650 گرم است که باید تلاش شود این میزان به 550 گرم برسد.

مدیر کل دفتر شهری و شوراهای استانداری مرکزی نیز در این نشست، دستیابی به اهداف محیط زیستی سند چشم انداز را مستلزم برنامه ریزی هدفمند در حوزه پسماند دانست و گفت: نامناسب بودن مکان دفن زباله و عدم تفکیک آن از جمله مشکلات استان در دفع زباله شهری و خانگی است.

سعید فرخی با اشاره به حل این مشکل زیست محیطی اظهارداشت: اصلاح زیر ساخت های فکری و نگرش صحیح نسبت به جایگاه و اهمیت مدیریت پسماند اهمیت موضوع را دو چندان می کند.

در نشست امروز اعضای کارگروه مدیریت پسماند استان وضعیت اجرای طرح های جامع مدیریت پسماند در شهرستان ها بررسی و بر پیگیری و تعیین تکلیف این طرح ها تاکید شد.

 

کد خبر 2015560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha