۲۷ خرداد ۱۳۹۲، ۱۵:۱۱

انصاری:

آلایندگی صنایع استان مرکزی 56 درصد کاهش یافت

آلایندگی صنایع استان مرکزی 56 درصد کاهش یافت

اراک - خبرگزاری مهر: مدیرکل محیط زیست استان مرکزی از کاهش آلایندگی صنایع خبر داد و گفت: صنایع آلاینده استان مرکزی 56 درصد کاهش را طی سال گذشته به دنبال داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر،  دکتر امیر انصاری ظهر روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: این در حالی است که تعداد صنایع آلاینده در سال 90 ، 185مورد بوده است که در سال گذشته این رقم به 79 مورد رسیده است.

وی بیان کرد: برگزاری کارگروه های غارشناسی و تالاب شناسی، برگزاری جلسات هم اندیشی با نمایندگان مجلس، نظارت بر باغ وحش اراک، برگزاری دوره آموزشی شکارچیان در سطح استان، راه اندازی سایت های مدیریتی افتتاح ایستگاه سنجش آلودگی هوا در شازند و ساوه از جمله برنامه های اجرایی بوده است که طی سال گذشته صورت گرفته است.

برگزاری جشنواره غذای سالم در 29 خرداد

دکترانصاری با اشاره به اینکه از 16 تا 21 خرداد به عنوان هفته ی محیط زیست نامگذاری شده است ادامه داد: با توجه به در پیشرو بودن انتخابات گذشته، اکثر برنامه های اجرای این اداره کل به تعویق افتاد و طی روزهای جاری برگزار می شود.

وی با بیان اینکه شعار امسال هفته ی محیط زیست "غذا، تفکر و صرفه جویی" نامگذاری شده است بیان کرد: منابع غذایی به عنوان یکی از منابع مهم سلامت انسان مطرح می باشد؛ لذا باید مواد غذایی به شیوه صحیح استفاده شود و هیچگونه اسرافی صورت نگیرد.

مدیرکل محیط زیست استان مرکزی همچنین از برگزاری جشنواره غذای سالم در 29 خرداد ماه جاری در موزه مفاخر اراک خبر داد و خاطرنشان ساخت: این جشنواره به مدت یکروز از ساعت 10 تا 12 برگزار می شود.
 

کد خبر 2078830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha