۲۱ اسفند ۱۳۹۱، ۱۵:۴۹

بررسی بودجه سه دوازدهم در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس آغاز شد

بررسی بودجه سه دوازدهم در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس آغاز شد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اینکه مهمترین چالش در کمیسیون برنامه و بودجه در حال حاضر ماده 188 آئین نامه داخلی مبنی بر نحوه تصویب بودجه چند دوازدهم است، گفت: در جلسه عصر امروز کمیسیون برنامه و بودجه لایحه سه دوازدهم نیز مورد بررسی قرار می گیرد.

موسی الرضا ثروتی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر گفت: این کمیسیون امروز بحث های مربوط به درآمدهای مالیاتی بودجه را مورد بحث و بررسی قرار داد و قرار شد در جلسه عصر امروز کمیسیون برنامه و بودجه لایحه سه دوازدهم نیز مورد بررسی قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه یکی از چالش هایی که امروز در کمیسیون ما وجود دارد در خصوص بودجه سه دوازدهم است، اظهار داشت: برای بررسی این لایحه در کمیسیون دو نظر وجود دارد. برخی معتقدند ما نباید وارد جزئیات سه دوازدهم شویم چراکه بعضی از نمایندگان پیشنهادی تهیه کرده بودند، مبنی براینکه درخصوص مسائل عمرانی، حقوق کارمندان و راجع به هدفمندی یارانه ها چارچوب هایی تعیین شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در ادامه افزود: یک گروه دیگر نیز معتقدند مجلس فقط باید یک عدد به دولت بدهد تا بودجه سال 92 در قالب این عدد اجرا شود.

ثروتی بابیان اینکه اگر ما بخواهیم بگوییم که حقوق کارمندان افزایش یابد نیاز به قانونگذاری داریم، گفت: زمان برای این اقدام و یا حتی بررسی در خصوص هدفمندی یارانه ها کم است و امکانی برای  این اقدام وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه مهمترین چالش در کمیسیون برنامه و بودجه در حال حاضر ماده 188 آئین نامه داخلی مبنی بر نحوه تصویب بودجه چند دوازدهم است، گفت: این موضوع فردا در صحن علنی مجلس نیز بحث خواهد شد و حتما تذکراتی را نیز به همراه خواهدداشت.

ثروتی در پاسخ به این سوال که کدام نظر برای بررسی لایحه سه دوازدهم مورد توجه قرار خواهد گرفت، گفت: بستگی به نظر رئیس مجلس دارد، ریاست مجلس تا دیروز معتقد بودند که کمیسیون نباید وارد این موضوع شود اما امروز شنیدیم کمیسیون برای بررسی این لایحه جلسه خواهد داشت.

کد خبر 2016485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha