۲۰ اسفند ۱۳۹۳، ۱۳:۴۱

ثروتی:

۱۵۰ هزار نفر در خراسان شمالی بیكار هستند

۱۵۰ هزار نفر در خراسان شمالی بیكار هستند

بجنورد- رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر از جمعیت ۹۰۰ هزار نفری استان ۱۵۰ هزار نفر بیكار هستند.

موسی الرضا ثروتی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به این كه نرخ بیكاری یكی از مهم ترین شاخص های ارزیابی در هر كشوری محسوب می شود، اظهار داشت: اگر در كشوری نرخ بیكاری كمتر از پنج درصد باشد نشانه موفقیت آن كشور در اجرای سیاست های توسعه ای و رونق اقتصادی است.

وی گفت: نرخ بیكاری همچنین ملاكی برای شرایط و وضعیت نیرو و سرمایه انسانی هر كشور به شمار می رود.

نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر از جمعیت ۹۰۰ هزاری نفری استان ۱۵۰ هزار نفر بیكار هستند.

به گفته این مسئول از مجموع افراد بیكار استان تنها ۱۷ درصد یا به عبارتی ۳۷ هزار نفر جویای كار و اشتغال هستند و در مراكز كاریابی و اداره كار ثبت نام كردند.

 ثروتی گفت: در بودجه سال ۹۴، چهار هزار میلیارد تومان برای اشتغال زایی تصویب شده است و این بودجه به نسبت ثبت نام كنندگان جویای كار به هر استان تخصیص داده می شود.

وی تصریح كرد: اگر افراد بیكاری كه در اداره كار و مراكز كاریابی ثبت نام نكردند، اقدام به ثبت نام كنند می توان بودجه بیشتری برای رفع بیكاری در استان دریافت كرد.

نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی گفت: خراسان شمالی با نرخ ۱۶.۵ درصد بالاترین نرخ بیكاری در بین سایر استان ها را به خود اختصاص داده است.

کد خبر 2516331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha