۱۷ شهریور ۱۳۹۴، ۱۳:۴۰

عضو كمیسیون برنامه ریزی و بودجه مجلس مطرح کرد:

مطبوعات حقایق و واقعیت‌های جامعه را گزارش نمی‌کنند

مطبوعات حقایق و واقعیت‌های جامعه  را گزارش نمی‌کنند

بجنورد- نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از برخی از مطبوعات گفت: مطبوعات نقش روشنگری دارند اما برخی از آنان حقایق و واقعیت های جامعه را گزارش نمی کنند.

به گزارش خبرگزای مهر، موسی الرضا ثروتی ظهر سه شنبه در نشست خبری با اشاره به مشكلات و معضلات خراسان شمالی در زمینه های مختلف عمرانی و آموزشی افزود: طبق گزارش مركز پژوهش، خراسان شمالی پس از استان كردستان بیشترین نرخ بیكاری را دارد.

وی با اشاره به اینكه سرمایه گذاری و جذب نیروی انسانی در بخش دولتی خصوصی و تعاونی‌ها در این استان اندك است، اظهار داشت: در دولت گذشته یک هزار و ۵۰۰ مجوز استخدامی برای استان مصوب كه از این تعداد تنها ۷۵۰ نفر جذب شد.

نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس گفت: متاسفانه مسئولان دولت دهم و یازدهم در استان، سیاست كاهش جذب نیرو را در پیش گرفته اند كه این موضوع باعث افزایش مشكلات استان می شود.

ثروتی با اشاره به اینكه مسئولان خراسان شمالی تمایل به پیشرفت استان ندارند، عنوان كرد: مسئولان این متاسفانه خود را با حداقل ها سازگار کرده اند و به هیچ عنوان در عبور از مشكلات جامعه، ریسك نمی كنند.

به گفته این مسئول در سال جاری نیز دو هزار مجوز نیروی انسانی در خراسان شمالی جذب شده است اما مسئولان برای جذب نیروی انسانی تمایلی ندارند.

وی تصریح کرد: از استاندار و همه مدیران دستگاههای اجرایی حمایت و از زحمات آنان تشکر می کنیم اما نقدها و اظهار نظرهای دوستانه و مسئولانه ما نافی زحمات آنان نیست بلکه واقعیتی است که استان ما در همه شاخص ها از سایر استانهای کشور عقب افتاده است.

تاخیر اجرای پروژه ها در خراسان شمالی

نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی مدیران این استان با به سربردن در اوهام، اجرای پروژه ها را به تاخیر می اندازند.

وی با اشاره به تخصیص یك میلیارد تومان اعتبار به منظور تسطیح كوه باباموسی برای توسعه فرودگاه بجنورد اظهار داشت: به رغم تخصیص این میزان اعتبار، متاسفانه استانداری خراسان شمالی با مخالفت با این امر، پروژه ای كه باید طی دوماه به اتمام می رسید را چهارساله کرده اند.

فضای كسب و كار در خراسان شمالی ضعیف است

ثروتی همچنین با اشاره به اینكه فضای كسب و كار در خراسان شمالی ضعیف است، افزود: به منظور ایجاد اشتغال بیشتر در خراسان شمالی می بایست همایش سرمایه گذاری به منظور زمینه سازی برای جذب سرمایه گذار برگزار می شد كه متاسفانه به دلیل اهمال مسئولان استان و عدم آشنایی آنان با نحوه اجرای همایش، این کار انجام نشده است.

وی تصریح کرد: هرگاه از جایگاه نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی نسبت به مسائلی از این قبیل انتقاد و یا تذکری داده می شود، مدیران استان موضع می گیرند و به جای حل مسائل و دادن راهکارهای مناسب، مسائل حاشیه ای را مطرح می کنند.

به گفته وی وزارت اقتصاد و وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستای پرداخت هزینه همایش سرمایه گذاری در استان اعلام آمادگی كرده است اما مسئولان استان پیگیر این موضوع نیستند.

دولت مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان را بایكوت كرده است

عضو كمیسیون برنامه ریزی و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: از محل سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی هزار و ۲۶۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شد كه از این میزان ۶۵۰ میلیارد تومان مربوط به سهم رهبری جذب شده است و مابقی که سهم دولت است تا کنون تخصیص داده نشده است.

وی افزود: دولت یازدهم مصوبات سفر رهبری به خراسان شمالی را بایكوت کرده است.

جوانان بدون هیچگونه ترسی گروه های جویای كار را تشكیل دهند

نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی گفت: جوانان این استان بدون هیچگونه ترسی از برخورد برخی مسئولان، باید گروه های جویای كار تشكیل دهند تا بتوانند حقوق خود در اشتغال را محقق سازند.

ثروتی اظهار داشت: معضل بیكاری در قشر جوان جامعه به حدی جدی است كه متاسفانه برخی جوانان به دلیل نداشتن كار تهدید به خودكشی می كنند و این امر می طلبد تا مسئولین به صورت جدی تر به مقوله اشتغال و رفع مشكل بیكاری جوانان در استان اقدام كنند.

بكارگیری بازنشستگان در دستگاه های دولتی ممنوع است

ثروتی با اشاره به مصوبه مجلس شورای اسلامی در مورد ممنوعیت بكارگیری بازنشستگان در دستگاه های دولتی افزود: هم اكنون ۴۵ هزار بازنشسته در كشور در دستگاههای دولتی مشغول به کار هستند که تنها ۳۵ هزار نفر از آنان بازنشسته آموزش و پرورش هستند.

وی گفت: با وجود این همه جوان جویای كاری چرا باید بازشستگان در دستگاه های دولتی خدمت كنند و مانع اشتغال جوانان فارغ التحصیل و جویای كار شوند.

مطبوعات حقایق را گزارش نمی کنند

نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی تاكید كرد: مطبوعات نقش روشنگری دارند و باید بدون جانب داری واقعیت ها را منعكس كنند.

موسی الرضا ثروتی گفت: متاسفانه برخی مطبوعات به دلایلی واقعیت ها را منعكس نمی كنند و رسالت خبری خود را به خوبی انجام نمی دهند.

استاندار مشکل سرپرستی ها را سریعتر حل کند

ثروتی افزود: اداره کردن برخی از دستگاههای اجرایی و فرمانداری ها با سرپرستی، استان را از اجرای بسیاری از تصمیمات عقب می اندازد و به همین دلیل نماینده عالی دولت در استان باید هرچه سریعتر نسبت به تعیین فرماندار و یا مدیر دستگاه اقدام کند.

وی با اشاره به اینکه نظر استاندار به عنوان نماینده دولت در تعیین نیروهای فوق محترم است، تصریح کرد: افراد بومی زیادی که دارای تجربه و تخصص های مورد نیاز هستند در استان وجود دارند و ما با انتصاب هرکدام از آقایان حتی از با دوستانی که اصلاح طلب هستند مخالفتی نداریم اما تاخیر در انتصاب ها به زیان مردم و به زیان استان است.

ثروتی همچنین خواستار سرعت بخشیدن به انتصاب رئیس سازمان برنامه و بودجه استان شد و گفت: به کارگیری نیروی صفر کیلومتر برای این سازمان، پیامدهای جبران ناپذیری را برای استان به همراه دارد که در این خصوص به وزیر کشور تذکرات لازم داده شده است.  

دولت حق متوقف کردن اجرای قانون را ندارد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به متوقف شدن طرح تقسیمات کشوری افزود: این انتقاد نسبت به دولت است، چرا که دولت حق ندارد اجرای قانون تقسیمات کشوری را متوقف کند.

وی تصریح کرد: با متوقف شدن طرح تقسیمات کشوری بسیاری از مناطق روستایی که دارای حداقل جمعیت برای برخورداری از مراکز بهداشتی، داشتن شهردارو ... هستند از حداقل های قانونی خود محروم می شوند.

دیدگاههای مدیریتی باید تغییر کند

وی با تاکید بر اینکه دیدگاههای مدیریتی در استان باید تغییر کند تصریح کرد: داشتن قناعت در زندگی و امور شخصی امری پسندیده است اما قناعت و راضی شدن به حداقل‌ها در کارهای عمومی خوب نیست.

نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی افزود: خراسان شمالی با داشتن بیش از ۹۰۰ هزار نفر جمعیت که باید ۹۰۰ تخت بیمارستانی داشته باشد، امروز تنها کمتراز نیمی از این تعداد برخوردار است.

وی نبود شهرداری در بخش ها بالای سه هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت، نبود خانه های بهداشت در مناطقی برخوردار از چهار هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت را مورد توجه قرار داد و گفت: هم اکنون خراسان شمالی با کمبود بیش از ۱۰۰ خانه بهداشت روبروست.

ایجاد اشتغال نیازمند توجه مسئولان استان

وی در ادامه تصریح کرد: حذف ۶ میلیون نفر یارانه بگیردر راستای ایجاد اشتغال برای جوانان، پرداخت تسهیلات ۱۵ میلیون تومانی از صندوق کارآفرینی و امید برای ایجاد مشاغل خانگی و پرداخت تسهیلات به دارندگان مدرک فنی و حرفه ای از دیگر مواردی است که برای کمک به ایجاد اشتغال مورد توجه قرار گرفته اما آنچه از اجرای این طرح ها مورد انتظار بوده تاکنون محقق نشده است.

کد خبر 2909776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha