۴ خرداد ۱۳۹۳، ۱۴:۰۳

ثروتي مطرح کرد:

کمبود اعتبار علت اصلی تاخیر در اجرای بزرگراه بجنورد - جنگل گلستان است

کمبود اعتبار علت اصلی تاخیر در اجرای بزرگراه بجنورد - جنگل گلستان است

بجنورد - خبرگزاری مهر: نماينده مردم پنج شهرستان خراسان شمالي گفت: کمبود اعتبار علت اصلی تاخیر در اجرای پروژه احداث بزرگراه بجنورد- جنگل گلستان است.

موسي الرضا ثروتي در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: پروژه بزرگراه بجنورد به آزاد شهر با اينكه 10 سال از آغاز اجرای آن می گذرد اما به دليل كمبود اعتبارات لازم، هنوز به بهره برداري نرسیده است.

وي با اشاره به اينكه بهره برداری از این طرح عمرانی در توسعه راه و اقتصاد استان تاثير چشمگیری دارد، اظهار داشت: اجرای این پروژه در حال حاضر به علت كمبود اعتبار شش سال از برنامه عقب افتاده است.

به گفته ثروتي در سال 92 مقرر شد تا 50 ميليارد تومان و در سال 91 نيز 40 ميليارد تومان اعتبار جهت اجراي اين پروژه تخصيص داده شود اما متاسفانه از ميزان اعتبار سال 92 تنها 10 درصد يا به عبارتي پنج ميليارد تومان اختصاص داده شد كه تزريق اعتبارات به اين نحو روند كند اجراي اين پروژه مهم را در پي دارد.

اين افزود: اگر اعتبارات جهت اجراي اين پروژه از سوي مسئولين همين گونه و به صورت قطره اي تزريق شود به طور حتم تا چند سال آينده هم اين پروژه به بهره برداري نخواهد رسيد.

وي با بيان اينكه در زمان سفر مقام معظم رهبري به خراسان شمالي مصوب شد تا 70 ميليارد تومان از محل رديف بودجه اي اعتبار بدهند، گفت: متاسفانه اين اعتبار تخصيص داده نشد كه در خصوص اين موضوع به طور مكرر در مجلس تذكر لازم اعلام شده اما نتيجه اي عايد نشد و اكنون درصدد قول وزير راه هستيم تا به اين پروژه سرعت دهد.

ثروتی پيگيري مسئولان استاني در خصوص اجراي اين پروژه را زماني موثر دانست كه اعتبارات لازم تخصيص داده شود.

نماينده مردم پنج شهرستان خراسان شمالي در مجلس شوراي اسلامي اظهار كرد: اميدواريم در سال جاري با اجراي خوب اعتبارات عمراني بتوانيم براي اين پروژه مهم در استان نيز اعتباراتي بگيريم.

ثروتي با بيان اينكه اين پروژه در سه قطعه انجام مي گيرد، افزود: در حال حاضر قطعه اول اين طرح 60 درصد پيشرفت فيزيكي، قطعه دوم 40 درصد و قطعه سوم نيز 20 درصد پيشرفت فيزيكي داشته است.

وي همچنين در خصوص كنار گذر شمالي بجنورد اظهار کرد: در حال حاضر يك لاين اين كنارگذر افتتاح شده و لاين دوم نيز در دست اجرا است.

موسي الرضا ثروتي عنوان كرد: تا تكميل اين پروژه نيز چهار سال طول مي كشد.

وي در خصوص كنار گذر جنوبي بجنورد نيز اظهار داشت: سال گذشته بر اساس كميسيون 215 تصويب شد بين يك ميليارد تومان تا 1.5 ميليارد تومان اعتبار به این طرح اختصاص داده شود.

ثروتي با بيان اينكه اين پروژه در جدول 20 اعتبار دارد، افزود: امسال به این طرح 1.5 ميليارد تومان اختصاص داده شده تا عملیات اجرایی آن آغاز شود.
 

کد خبر 2298624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha