۲۱ شهریور ۱۳۹۳، ۱۲:۲۹

ثروتی:

تعداد نمایندگان خراسان شمالی در مجلس دهم افزایش می یابد

تعداد نمایندگان خراسان شمالی در مجلس دهم افزایش می یابد

بجنورد - خبرگزاری مهر: نماینده پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی گفت: به تعداد نمایندگان خراسان شمالی در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی یک نفر اضافه می شود.

موسی الرضا ثروتی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: با پیگیریهایی که یکماه قبل از طریق کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور انجام دادم ، با توجه به افزایش جمعیت استان، افزایش یک نماینده به تعداد نمایندگان خراسان شمالی همچنان مورد تایید و در دستور کاراین کمیسیون قرار دارد.

وی در واکنش به خبری که صبح جمعه به نقل از نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس تحت عنوان "20 نماینده به مجلس ایران اضافه می شود" وبه نقل از خبرگزاری خانه ملت منتشر شده و نام خراسان شمالی در آن حذف شده بود، به خبرنگار مهر گفت: لحظاتی قبل با آقای کولیوند سخنگوی این کمیسیون صحبت کردم که وی افزایش یک نماینده خراسان شمالی را در این کمیسیون مورد تایید قرار داد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: در لایحه دولت دهم نیز بر افرایش یک نماینده به خراسان شمالی تاکید و مقرر شده است که شهرستانهای مانه و سملقان، گرمه و جاجرم دارای یک نماینده و شهرستان بجنورد و راز و جرگلان نیز دو نماینده را طبق روال گذشته داشته باشند.

ثروتی افزود: وجود یک نماینده مشترک برای شهرستان فاروج از خراسان شمالی و قوچان از خراسان رضوی فعلا طبق روال دوره های گذشته به قوت خود باقی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، در خبری که صبح جمعه به نقل از نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس، و به نقل از خانه ملت منتشر شده بود، محمدابراهیم رضایی گفته بود که طرح افزایش تعداد نمایندگان به زودی در صحن‌ علنی مجلس بررسی و بر اساس آن تعداد نمایندگان مجلس از 290 نفر به 310 نفر افزایش می‌یابد.

وی همچنین با تاکید بر پایان روند بررسی طرح افزایش تعداد نمایندگان و اصلاح جداول حوزه‌های انتخابیه در کمیسیون شوراها و امور داخلی کشورتصریح کرده بود که این طرح در نشست پایانی کمیسیون بررسی نهایی و به تصویب رسیده و در هفته‌های بعد از تعطیلات مجلس در صحن علنی مجلس رسیدگی می شود.

رضایی در این خبر گفته بود که بر اساس طرح افزایش تعداد نمایندگان و اصلاح جداول حوزه‌های انتخابیه، استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان‌غربی، همدان، قزوین، فارس، چهارمحال و بختیاری، البرز، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، گلستان، سیستان و بلوچستان، یزد، کرمان، مازندران، کرمانشاه، تهران، بوشهر، اصفهان، خوزستان و لرستان مشمول این طرح شده و هر یک از آن‌ها دارای یک نماینده اضافه می‌شوند؛ اما در این لیست نام خراسان شمالی حذف شده بود.

موسی الرضا ثروتی نماینده پنج شهرستان خراسان شمالی و  عضو کمیسیون محاسبات مجلس گفت: سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس تاکید کرد که نام خراسان شمالی در لیست افزایش یک نماینده قرار دارد.

به گفته وی در صورت تصویب نهایی این طرح، تعداد نمایندگان خراسان شمالی در مجلس دهم از 5 نماینده به شش نماینده افزایش خواهد یافت.

براساس آخرین سرشماری انجام شده، خراسان شمالی با داشتن 8 شهرستان و 867 هزار نفر جمعیت دارد.

کد خبر 2368757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha