۱۸ مرداد ۱۳۹۲، ۱۰:۴۸

ثروتی:

انتخاب استانداری با تجربه و کاردان، روند توسعه خراسان شمالی را شتاب می بخشد

انتخاب استانداری با تجربه و کاردان، روند توسعه خراسان شمالی را شتاب می بخشد

بجنورد- خبرگزاری مهر: نماینده مردم شهرستان های بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی گفت: انتخاب استانداری باتجربه و کاردان برای استان خراسان شمالی در دولت دهم، روند توسعه استان را شتاب خواهد داد.

به گزارش خبرنگار مهر، موصی الرضا ثروتی در بازدید از دفتر خبرگزاری مهر خراسان شمالی به مناسبت روز خبرنگار، ضمن تبریک این روز، خبرنگاران را پل ارتباطی بین مردم و مسئولین دانست و افزود: خبرنگاران این استان با تعامل مناسب و سازنده با مسئولین دستگاه های مختلف، نقش قابل توجهی در پیشرفت و توسعه خراسان شمالی در طی سال های اخیر داشته اند.

وی در ادامه با اشاره به تغییر دولت و به روی کار آمدن گفتمان اعتدال در قوه مجریه، این امر را فرصت مناسبی برای نظام ذکر کرد و اظهار داشت: همان گونه که انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری برگ زرین دیگری بر افتخارات نظام افزود و این مسئله را نیز دوستان و دشمنان معترف هستند، باید سعی شود در دولت یازدهم روند توسعه کشور به خصوص در مناطق محروم سرعت گیرد.

ثروتی، حجت الاسلام حسن روحانی را فردی جهادی، اندیشمند، فاضل و دارای سوابق درخشنده در نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: حضور روحانی در راس دولت فرصت مغتنمی برای رفع مشکلات موجود و حل و فصل برخی مسائل مهم به شمار می رود.

وی با بیان اینکه کابینه پیشنهادی دکتر روحانی نیز متشکل از نیروهای انقلابی، باسابقه و دارای کارنامه درخشان است، اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی در تشکیل کابینه با رییس جمهور نهایت تعامل را خواهد داشت و دید غالب نمایندگان به ترکیب کابینه نیز مثبت است.

این نماینده مجلس با اشاره به حضور برخی از نیروهای خراسان شمالی در ترکیب کابینه و یا معاونین و مشاورین رئیس جمهور جدید، عنوان کرد: این افراد نیز از نیروهای کاردان و توانمند کشور محسوب می شوند و امید است با فعالیت های آنان کاستی های موجود در برخی از بخش های کشور هر چه سریع تر از بین برود.

وی همچنین به دیدار خود با وزرای پیشنهادی دولت یازدهم پرداخت و با بیان اینکه در این مدت تقریبا با تمامی وزرای پیشنهادی دیدار و رایزنی داشته است، افزود: شاه بیت مطالب مطرح شده در دیدار با وزرای پیشنهادی اجرای اصل 48 قانون اساسی و توسعه متوازن استان ها بود.

به گفته ثروتی با وجود اینکه 9 سال از تاسیس استان خراسان شمالی می گذرد اما این اصل در مورد این استان نه در زمینه اعتبارت و نه در خصوص تسهیلات و امکانات اعطایی رعایت و اجرا نشده است.

وی با اشاره به میانگین سرانه درآمد کشور در استان های مختلف گفت: در حالی که بر اساس ارزیابی های انجام شده میانگین سرانه درآمد کشور 13.5 میلیون تومان در سال است این میزان در خراسان شمالی تنها 8.5 میلیون تومان برآورد شده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در جریان سه سفر محمود احمدی نژاد به خراسان شمالی تحت عنوان سفرهای هیئت دولت و نیز یک سفر هیئت دولت که به برکت سفر مقام معظم رهبری به این استان انجام شد، در مجموع پنج هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار و تسهیلات برای خراسان شمالی مصوب شد اما از این میزان هنوز 0.5 درصد آن نیز تخصیص نیافته است.

وی اضافه کرد: متاسفانه شرایط به گونه ای است که در حال حاضر تمام منابع بانکی بانک های موجود در خراسان شمالی به اندازه یک بانک مستقر در تهران نیز نیست.

این نماینده مجلس میانگین دوبرابری تعداد مدارس تخریبی در خراسان شمالی به نسبت کل کشور، ضعف های موجود در زیرساخت هایی نظیر راه روستایی، گازرسانی، اماکن ورزشی و ... را از دیگر کاستی های موجود در خراسان شمالی دانست که به علت عدم اجرای صحیح قانون به وجود آمده است.

خراسان شمالی نیازمند ثبات مدیریتی است

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در ادامه عدم هم طرازی استان از نظر شمار نیروهای انسانی شاغل در دستگاه ها را از دیگر موارد عدم اجرای درست اصل 48 قانون اساسی در خراسان شمالی ذکر کرد و گفت: متاسفانه در سال های اخیر با وجود تلاش نمایندگان در مرکز کشور، مسئولین ارشد استانی در این گونه موارد تعامل مناسبی نداشتند و همین مسئله نیز سبب عدم رشد مناسب استان در بخش های مختلف می شد.

ثروتی با اشاره به اینکه مطابق معمول در هر دولت جدید، استانداران استان های مختلف کشور تغییر می کنند، اظهار امیدواری کرد که در دولت یازدهم، استانداری کاردان و باتجربه به عنوان نماینده عالی دولت در خراسان شمالی منصوب شود.

وی تعامل استاندار با نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی را اصلی حیاتی و مهم دانست و گفت: اگر استاندار خرسان شمالی ضمن ثبات مدیریت در این استان با نمایندگان مردم نیز تعامل مناسبی داشته باشد بسیاری از ضعف های موجود در استان به سرعت مرتفع خواهد شد.

ثروتی اظهار داشت: در زمینه انتخاب استاندار برای خراسان شمالی، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی گزینه هایی را به دولت پیشنهاد داده اند و امید است با انتخاب فردی کاردان و باتجربه برای سکانداری استان خراسان شمالی، روند توسعه این خطه از ایران اسلامی بیش از پیش شتاب گیرد.

کد خبر 2112682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha