۲۷ فروردین ۱۳۹۲، ۱۴:۳۳

نماینده موافق رد کلیات بودجه :

کمیسیون تلفیق باید تا40 درصد لایحه بودجه را تغییر دهد

کمیسیون تلفیق باید تا40 درصد لایحه بودجه را تغییر دهد

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رشد اقتصادی از سال های گذشته روند نزولی داشته گفت: طبق پیش بینی مرکز پژوهش ها رشد اقتصادی در سال 92 سیر منفی خواهد داشت، ما دست دولت را باز گذاشتیم تا خودش اصلاحات لازم را انجام دهد در غیر این صورت کمیسیون تلفیق با ید 30-40 درصد در لایحه تغییر بدهد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، موسی الرضا ثروتی نماینده بجنورد در جلسه علنی روز سه شنبه در بررسی گزارش کمیسیون تلفیق مبنی بر رد کلیات بودجه 92 در موافقت با رد کلیات اظهار داشت: بهتر است لایحه بودجه به دولت برگشت داده شود یا اینکه در کمیسیون تلفیق اصلاحات اساسی در آن انجام شود.

وی گفت: آقای عباسپور در سخنان خود ایراداتی از کمیسیون تلفیق گرفت که در پاسخ باید گفت همه ما در حدی از عمل و تجربه هستیم و می خواهیم بودجه ای برای کشور بسته شود که عملیاتی و واقعی بوده و باعث کاهش تورم شود و بهتر است یکدیگر را متهم نکنیم.

وی ادامه داد: حرف رئیس جمهور هم این بود که پیوستگی در بودجه باید وجود داشته باشد. وقتی کلیات بودجه در کمیسیون تلفیق مطرح شد ایراداتی به آن گرفته شد و تصمیم بر این شد که دولت خودش تغییرات لازم را در بودجه انجام دهد هم اکنون هم جای نگرانی نیست اگر کلیات در صحن مجلس رد شود مجدداً کلیات به کمیسیون تلفیق بر می گردد یا اینکه دولت می تواند اصلاحات اساسی را خودش انجام و دوباره آن را به مجلس ارایه دهد.

ثروتی ادامه داد: اگر دولت اصلاحات لازم را انجام ندهد نمایندگان می توانند با جمع آوری امضا این لایحه را به کمیسیون تلفیق برگردانند و اصلاحات اساسی آنجا روی لایحه انجام شود در این صورت کمیسیون تلفیق 30-40 درصد لایحه را باید اصلاح کند در حالی که انجام اصلاح اساسی در لایحه وظیفه مجلس نیست و بهتر است که دولت خودش آن را انجام دهد.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس درباره رشد اقتصادی نیز گفت: طبق بودجه ای که هم اکنون نوشته شده رشد اقتصادی سیر نزولی خود را ادامه خواهد داد. از سال 84 که درآمد نفت 27 میلیارد دلار بود رشد اقتصادی سیر نزولی پیدا کرد و در سال 91منفی شد که این منفی در سال 92نیز ادامه خواهد داشت.

نماینده مردم بجنورد درباره پیشنهاد دولت برای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها نیز گفت:  به طور طبیعی اگر قرار باشد درآمد 120 هزار میلیارد تومانی محقق شود قیمت حامل های انرژی بیش از 4 برابر افزایش خواهد یافت آیا نمایندگان با چنین افزایشی موافقت هستند.

ثروتی درباره پروژه های عمرانی خاطرنشان کرد: در حالی که پروژه های عمرانی نیمه تمام داریم نباید پروژه های جدید حتی در حد یکی دو مورد هم در نظر گرفته می شد. اگر قرار باشد پروژه های سفرهای استانی در بوجه بیاید 10 سال زمان می برد تا اجرایی شود معلوم است که عقلانی نیست.

وی گفت: در حالی که همه از اشتغال صحبت می کنیم بودجه سال 92 حالت رکود تورمی دارد  طرح های عمرانی ملی در بودجه 92 استانی شده است این به ضرر استان ها است به عنوان مثال فلان فرودگاه یا راه آهن را استانی کرده اند و مثلاً برای هر پروژه یک میلیارد داده شده است مشخصاً چند سال طول می کشد تا  این پروژه ها اجرایی شود.

نماینده مردم بجنورد درباره رشد هزینه های جاری نیز گفت: هزینه های جاری نسبت به سال 91 افزایش یافته و این در کلان اقتصاد اثر دارد مردم انتظار دارند به جای محکوم کردن یکدیگر  بودجه ای تنظیم کنیم که مشکلات را برطرف کند. ما دست دولت را باز گذاشتیم تا خودش اصلاحات لازم را انجام دهد در غیر این صورت کمیسیون تلفیق با ید 30-40 درصد در لایحه تغییر بدهد.

کد خبر 2033603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha