۱۹ بهمن ۱۳۹۳، ۲۰:۰۹

ثروتی:

طرح توازن منطقه ای در خراسان شمالی اجرا شود

طرح توازن منطقه ای در خراسان شمالی اجرا شود

بجنورد- رییس مجمع نمایندگان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی گفت: باید طرح توازن منطقه ای در اجرای فعالیت های عمرانی و آبادانی در مورد این استان نیز اجرا شود.

به گزارش خبرنگار مهر، موسی الرضا ثروتی عصر یكشنبه در نشست شورای اداری خراسان شمالی با انتقاد از عدم اجرای درست طرح توازن منطقه ای در مورد خراسان شمالی، اظهار داشت: عدم اجرای مناسب طرح توازن منطقه ای از مشكلات اساسی این استان به شمار می رود كه متاسفانه مشكلات سیاسی و بحرانی را نیز به همراه داشته است.

وی اضافه كرد: همچنین لزوم هماهنگی و انسجام بین دستگاه های اجرایی استان و مقررات اداری نیز یكی دیگر از مسائل مبتلا به در خراسان شمالی به شمار می رود كه باید به آن توجه ویژه ای صورت گیرد.

عضو كمیسون بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: همترازی و كمبود نیروی انسانی نیز از دیگر مشكلات مهم استان محسوب می شود و این در حالی است كه خراسان جنوبی استان همسن خراسان شمالی با سه شهرستان كمتر از خراسان شمالی و دارا بودن نصف جمعیت این استان، چهار هزار نفر نیروی انسانی اداری بیشتر از خراسان شمالی دارد.

ثروتی در ادامه نرخ بیكاری در استان طی تابستان و پاییز امسال را به ترتیب ۱۳.۵ و ۱۶.۵ درصد اعلام كرد و گفت: نرخ بیكاری در خراسان شمالی نسبت به بسیاری از استان ها بالاتر است كه این موضوع اصلا مناسب نیست.

نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به موضوع شركت بهكده رضوی و مشكلات این شركت و نیروهای آن، افزود: مسأله بهكده رضوی و عدم دریافت حقوق كاركنان این شركت به مدت ۱۰ ماه به معضلی سیاسی بدل شده و می باید هر چه سریع تر رفع شود.

به گفته وی مشكل بهكده رضوی با یك لایحه از سوی مجلس و دولت طی سه ماه قابل حل بود كه متاسفانه این مهم تاكنون انجام نشده است.

قاسم جعفری، دیگر نماینده مردم شهرستان های بجنورد، راز و جرگلان، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست كاهش محیط كسب و كار در استان، وجود خرده فرهنگ ها، زیرساخت های نامناسب، مشكلات چندجانبه واگذاری زمین و ... را از جمله مهم ترین مشكلات خراسان شمالی اعلام كرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسائل مرزنشینان این استان، امنیت پایدار را در گرو توجه به مرزنشینان دانست و گفت: باید به مباحث جاده، معیشت و ... مرزنشینان توجه داشت تا امنیت پایدار حاصل شود.

کد خبر 2491652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha