وکلای اروپایی:

سوریه با تجاوز نظامی تحت حمایت غرب و برخی کشورهای منطقه روبرو است

سوریه با تجاوز نظامی تحت حمایت غرب و برخی کشورهای منطقه روبرو است

جمعی از وکلای اروپایی ، ضمن محکوم کردن حمایتهای غرب، عربستان و قطر از تروریستهای مسلح در سوریه، این کشور را قربانی تبلیغات گمراه کننده دانسته و برای کمک به سوریه اعلام آمادگی کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، جمعی از وکلای اروپایی تاکید کردند: سوریه با یک تجاوز نظامی خارجی و تبلیغات رسانه ای گمراه کننده غرب و هم پیمانان آنها در خاورمیانه، روبرو است و تنها دلیل این تجاوز، تسلیم نشدن سوریه در برابر سیاستهای این کشورهاست.

این وکلا طی بیانیه ای با عنوان " پیامی برای صلح در سوریه" گفتند: دو سال از تلاش دولتهای غربی و رسانه های وابسته به آنها برای تهمت زدن به دولت، ارتش و رئیس جمهور قانونی سوریه می گذرد . آیا اینکه دولت سوریه با استفاده از ارتش و بر اساس قوانین بین الملل با گروههای مسلح مقابله کند، غیرعادی است. سوریه قربانی تبلیغات گمراه کننده و تحریکات مفتضحانه است. گواه این مسئله، عکسهای جعلی و ساختگی درباره ارتش این کشور است که در واقع در سوریه گرفته نشده است.

در این بیانیه آمده است: هدف از این تبلیغات که برای قانون بین الملل نیز تحقیرآمیز به شمار می رود، دامن زدن به جنگ و انکار مشروعیت دولت سوریه از طریق وارونه جلوه دادن واقعیت است.

وکلای اروپایی در این بیانیه تصریح کردند: قطر، عربستان و سایر کشورهای مستبد خود را قیم سوریه و ارتش این کشور می دانند و از سوی دیگر مخالفان و مزدوران خارجی را حمایت می کنند تا سوریه را نابود کرده و علیه شهروندان اعمال خشونت کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است: دولتهای غربی و جیره خوران آنها مانند قطر و عربستان مجرم واقعی هستند. چرا که این کشورها آتش جنگ بر افروخته اند . اگر دخالتها و حمایتهای آنها از گروههای مسلح نبود، مدتها پیش امنیت بر سوریه حاکم شده بود و رسانه های غرب نمی توانستند به تبلیغات هولناک خود ادامه دهند.

وکلای اروپایی در ادامه افزودند: سیاستمداران، روزنامه نگاران و فرهیختگان بی وجدان و نادان با رهبری آمریکا در این تبلیغات شرکت می کنند و گمان می کنند که می توانند بدون اینکه مجازات شوند، از  قانون دم بزنند.

این افراد در ادامه خاطر نشان کردند: کسانی که این بیانیه را امضا کرده اند وکلایی هستند که تابعیت مختلف دارند و نمی خواهند در امور داخلی سوریه دخالتی صورت گیرد.

از مبارزه دولت سوریه در برابر تجاوزات داخلی و خارجی حمایت می کنیم

وکلای اروپایی در پایان این بیانیه اظهار داشتند: ما از مبارزه و دفاع دولت سوریه در برابر تجاوزات داخلی و خارجی حمایت می کنم و هر گونه حمایت خارجی غرب را از گروه موسوم به ارتش آزاد که عامل مرگ و شورش در سوریه است، محکوم می کنیم و متعهد می شویم که همه تلاش خود را برای یاری رساندن به دولت سوریه در دفاع از مشروعیت دولت خود و بر ملا کردن تجاوزات علیه شهروندان به کارگیریم.

کد خبر 2016718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha