دیپلمات الجزایری:

بحران سوریه یک طرح شیطانی و اسرائیلی است

بحران سوریه یک طرح شیطانی و اسرائیلی است

سفیر اسبق الجزایر در سوریه، بحران این کشور را طرحی شیطانی از سوی رژیم صهیونیستی دانست که هدف از آن تقسیم سوریه به چهار دولت کوچک است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه "الخبر" چاپ الجزایر، "کمال بوشامه" سفیر اسبق الجزایر در سوریه با بیان اینکه، آنچه امروز در سوریه رخ می دهد از سالها پیش انتظار آن می رفت، تصریح کرد: بحران سوریه یک طرح شیطانی است که مقامات رژیم صهیونیستی سال 1982 آن را آماده کرده بودند و هدف از آن فروپاشی خاورمیانه در راستای تضمین امنیت این رژیم است.

وی با بیان این مطلب افزود: هدف اصلی این طرح، تقسیم سوریه به چهار دولت کوچک و ضعیف "الدروز"،  "حلب"، " منطقه مختص علویان" و "منطقه کردنشین" است که وابسته به رژیم صهیونیستی و آمریکا خواهند بود.

سفیر اسبق الجزایر در سوریه دلیل طولانی شدن بحران در این کشور را بر هم خوردن معادله و تداخل منافع کشورهای دخالت کننده در بحران سوریه است.

از سوی دیگر این دیپلمات الجزایری، جنگ کنونی در سوریه را در درجه اول یک جنگ تبلیغاتی خواند که قطر از طریق "الجزیره" و شبکه فرانسوی "فرانس 24" آن را هدایت می کنند.

کمال بوشامه که در برابر جمع انبوهی از روزنامه نگاران و فعالان جامعه مدنی سخنرانی می کرد، اظهار داشت: اگر حکومتهای دیکتاتور عرب از ابتدا می دانستند که چگونه از رهگذر برقراری عدالت اجتماعی و دموکراسی با جهانی شدن همراه باشند، به آنچه موسوم به بهار عربی است، نمی رسیدند.

وی با بیان این مطلب افزود: همه کشورهای عربی برای بهبود اوضاع خود نیازمند انقلابی هستند که از درون خود نشأت بگیرد و کشورهای خارجی در آن دخالتی نداشته باشند، زیرا کشورهای خارجی فقط به ثروت و منابع کشورهای عربی چشم طمع دوخته اند.

این دیپلمات الجزایری از موضعگیری نامشخص کشورش در قبال بحران سوریه انتقاد کرد و اتحادیه عرب را باشگاه کشورهای حاشیه خلیج فارس قلمداد کرد.

کد خبر 2017423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha