۲۲ اسفند ۱۳۹۱، ۱۱:۱۶

اکبری به مهر خبر داد:

افزایش 47 برابری تولید آبزیان پرورشی در استان مرکزی

افزایش 47 برابری تولید  آبزیان پرورشی در استان مرکزی

اراک-خبرگزاری مهر: مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی ضمن رضایت از تولید آبزایان با روند افزایشی گفت: تولید آبزیان در این استان با روند رشد برخوردار بوده است بطوریکه از آغاز فعالیت تا کنون تولید آبزیان 47 برابر شده است.

حسن اکبری در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: از سال 74 که تولید آبزیان در استان شروع شده است تا کنون تولید آبزیان پرورشی47 برابر شده است و از 43 تن به دو هزار و 50 تن در سال 91 رسیده است.

وی افزود: استان مرکزی هم اکنون در زمینه های مختلف آبزی پروری مثل تولید و صادرات ماهیان زینتی، تولید بچه ماهی قزل آلا و پرورش ماهی خاویاری علیرغم کمبود منابع آبی در استان و اثرات سوء خشکسالی رشد و رتبه مناسبی را در کشور به خود اختصاص داده است.

اکبری تصریح کرد: در حال حاضر 10 درصد از تولید ماهیان زینتی ، 85 درصد از صادرات ماهیان زینتی به خارج از کشور ،5.8 درصد از تولید بچه ماهی قزل آلا و 5.6 درصد تولید ماهیان خاویاری پرورشی کشور متعلق به استان مرکزی است.

مدیر امور شیلات و آبزیان جهادکشاورزی استان در ادامه با اشاره به پرداخت تسهیلات بانکی به متقاضیان آبزی پروری در سالجاری افزود: پیش بینی می شود با ساخت واحدهای آبزی پروری جدید 350 تن ماهی قزل آلا ،350 هزار قطعه ماهی زینتی و 30 تن ماهی خاویاری با اشتغالزایی 70 نفر بصورت مستقیم به ظرفیت تولید آبزیان پرورشی استان افزوده شود.

کد خبر 2017002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha