۸ فروردین ۱۳۹۲، ۱۵:۰۱

القدس العربی مطرح کرد؛

سرخوردگی و تشدید اختلافات میان مخالفان سوری/ وحشت آمریکا از گرفتار شدن در باتلاق سوریه

سرخوردگی و تشدید اختلافات میان مخالفان سوری/ وحشت آمریکا از گرفتار شدن در باتلاق سوریه

یک رسانه عربی چاپ لندن از سرخوردگی مخالفان سوری و تشدید اختلافات میان آنها و نیز حمایت قوی روسها از دمشق خبر داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه القدس العربی در مطلبی با عنوان"الخطیب درخواست می کند و آمریکا نمی پذیرد" آورده است : واکنش شدید روسیه در قبال واگذاری کرسی سوریه در اتحادیه عرب به مخالفان سوری نشان دهنده پایبندی عمیق روسیه به حمایت از نظام سوریه است که این حاوی پیام آشکاری است که حمایت روسیه از سوریه نه تنها تضعیف نشده اس،ت بلکه قوی تر از قبل هم شده است موضوعی که سرخوردگی مخالفان سوری و کشورهای حامی آن را به دنبال دارد.

این روزنامه می نویسد: کاخ سفید با درخواست شیخ معاذ الخطیب برای ارسال موشکهای پاتریوت برای حمایت از مناطقی واقع  در شمال غرب سوریه موافقت نکرده است و جی کارنی سخنگوی کاخ سفید از تمایل نداشتن ناتو برای دخالت نظامی در سوریه خبر داد.

القدس العربی می افزاید: کاملا آشکار است که دولت آمریکا موضوع حمایت تسلیحاتی از گروههای مسلح در سوریه را به کشورهای حوزه خلیج فارس سپرده است و به سیا نیز چراغ سبز داده است تا مراقب باشد سلاحها به دست جبهه النصره نیفتد.

این روزنامه آورده است: گرچه مخالفان سوری با حمایت سیاسی عربی قوی در نشست دوحه روبرو شدند، اما اختلافات روز افزون همچنان تهدید جدی برای آنها است.

این روزنامه در ادامه می نویسد: احتمال دخالت نظامی غرب در سوریه بعید است به ویژه اینکه آمریکا از میزان پایبندی روسیه به نظام سوریه و نیز خطرات گرفتار شدن در باتلاق سوریه آگاه است.

القدس العربی در پایان می نویسد: نشست سران عرب به پایان رسیده است و همه به کشورهای خود بازگشته اند، اما بحران سوریه همچنان باقی است.

کد خبر 2023569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha