۱۳ فروردین ۱۳۹۲، ۱۱:۵۷

رییس ستاد تسهیلات سفر کشور خبر داد:

ورود بیش از 3.5 میلیون گردشگر خارجی در 10 ماه اول سال  گذشته به کشور

ورود بیش از 3.5 میلیون گردشگر خارجی در 10 ماه اول سال  گذشته به کشور

کرج - خبرگزاری مهر: رییس ستاد دایمی تسهیلات سفر کشور گفت: در 10 ماه اول سال گذشته، سه میلیون و729هزار نفر گردشگر خارجی وارد کشور شدند.

منوچهر جهانیان در حاشیه سفر یک روز خود به استان البرز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در 10 ماه اول سال گذشته شاهد رشد 32 درصدی ورود گردشگران به کشور بودیم.

وی در ادامه گفت: این تعداد گردشگر بیش از 7 میلیارد دلار درآمد ارزی برای کشوربه همراه داشته اند که اغلب از کشورهای همسایه و مسلمان بودند.

جهانیان تصریح کرد: حدود 65 درصد از گردشگرانی که وارد کشور شدند گردشگران مذهبی و زیارتی بودند که از کشورهای آذربایجان، پاکستان، هندوستان، افغانستان و برخی کشورهای حاشیه ی خلیج فارس مانند عراق و عمان به ایران وارد شدند.

وی خاطرنشان کرد: کشور ما دارای توانمندی های زیادی در حوزه های مختلف گردشگری به ویژه جاذبه های گردشگری طبیعی، تاریخی، فرهنگی، هنری و ... است که شکوفایی این استعدادها و ظرفیت های بالقوه مستلزم برنامه ریزی های منسجم و مستمر است.

 

 

این مقام مسئول با اشاره به قابلیت های بالای کشور در گردشگری سلامت گفت: مزیت های زیادی که کشور ما در حوزه ی گردشگری سلامت و توریسم درمانی دارد بسیار قابل توجه بوده و سرمایه گذاری در این بخش از صنعت گردشگری کاملاً توجیه دارد و باید کارهای بیشتری در این حوزه انجام گیرند.

جهانیان خاطرنشان کرد: ایران دارای ظرفیت های بسیار عظیمی در گردشگری سلامت است، وجود مکان های گردشگری طبیعی با رویکرد ارتقای سطح سلامت گردشگران مانند چشمه های آب گرم و آبهای معدنی بسیار گوارا که در گوشه گوشه ی کشورمان وجود دارند، رایه ی خدمات پزشکی با هزینه های مناسب و پزشکان بسیار حاذق که در سطوح جهانی مطرح هستندبخش کوچکی از این ظرفیت های قابل توجه است.

 

وی یکی از جاذبه های گردشگری روز دنیا را دهکده های سلامت دانست و گفت: با احداث این دهکده ها، مسلما بر رونق توریسم درمانی کشور افزوده خواهد شد و در سال گذشته، استان های خراسان رضوی، گیلان، اردبیل، تهران و فارس، عمده استان هایی بودند که در این حوزه میزبان گردشگران بودند.

رییس ستاد دایمی تسهیلات سفر کشور در پایان گفت: به طور یقین می توان گفت که صنعت گردشگری یکی از صنایع زودبازده و پردرآمدی است که می تواند به عنوان رقیبی برای صنعت نفت کشور قرار گیرد و باعث رونق و شکوفایی اقتصاد کشور شود.

 

کد خبر 2025025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha