۱۸ فروردین ۱۳۹۲، ۱۳:۱۰

در گفتگو با مهر عنوان شد؛

تورنمنت اسپانیا آخرین میدان انتخابی است/ شاید ترکیب تیم تغییر کند

تورنمنت اسپانیا آخرین میدان انتخابی است/ شاید ترکیب تیم تغییر کند

سرمربی تیم ملی تکواندو ایران با اشاره به اینکه نفرات حاضر در اردوی این تیم اردیبهشت‌ به مسابقات بین‌المللی اسپانیا اعزام می‌شوند، گفت: نتایجی که تکواندوکاران در این رقابتها کسب کنند، در انتخاب آنها برای حضور در رقابتهای جهانی موثر است.

مرتضی کریمی در گفتگو در خصوص آخرین وضعیت اردوی آماده‌سازی تیم ملی تکواندو ایران، ضمن بیان مطلب فوق گفت: برای حضور در رقابتهای قهرمانی جهان به دنبال انتخاب بهترین‌ها هستیم و در این راه همه موارد و پارامترهای لازم را مدنظر قرار می‌دهیم پرا که به خوبی می‌دانیم مسابقات قهرمانی جهان دشواری‌های خاص خود را دارد و با رقابتهای لیگ قابل مقایسه نیست.

وی همچنین تاکید کرد: به همه اعضای تیم اعلام کردیم تورنمنت اسپانیا ملاک انتخاب ماست و عملکرد آنها به خصوص در اوزانی که دو نفر با هم رقابت می‌کنند، خیلی تاثیر دارد. چرا که در این رقابتها دو تکواندوکار یا مقابل هم با قضاوت داوران خارجی مبارزه می‌کنند و يا در پیکار با رقبای خارجی کم می‌آورند.

سرمربی تیم ملی تکواندو ایران ادامه داد: در میان اردونشینان نفراتی چون خمسه يا اسبقی تاکنون میدان برون مرزی را تجربه نکردند و عملکرد آنها در این رقابتها بیش از سایر تکواندوکاران حاضر در اردو زیر ذره بین خواهد بود.

کریمی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به جابجایی در اوزان مختلف اشاره کرد و افزود: از وزن چهارم تا هشتم چند ترکیب مدنظر ماست که بعد از رقابتهای اسپانیا در مورد آن تصمیم خواهیم گرفت. به عنوان مثال اگر نصر، حجی زواره، کرمی و خدابخش عملکرد بهتری از سایر نفرات داشته باشند، در اوزان پنجم تا هشتم قرار خواهند گرفت. به هر حال باید تاکید کنم میدان اسپانیا اهمیت بالایی برای ما و تک تک نفرات تیم خواهد داشت.

وی در پاسخ به این پرسش که شانس حضور نفرات طلایی بازی‌های کشورهای اسلامی در تیم اعزامی به مسابقات جهانی چقدر است؟، تصریح کرد: شاید بعد از رقابتهای اسپانیا جابجایی در بین نفرات دو تیم داشته باشیم ولی بعد از آن به هیچ عنوان تغییر در ترکیب تیم‌ها ندارم، مگر آنکه یک تکواندوکار نتواند موقعیت خود را در ترکیب تیم ملی حفظ کند.

سرمربی تیم ملی تکواندو ایران در پایان گفت: حضور هر دو تیم اعزامی به بازیهای کشورهای اسلامی و مسابقات جهانی مکزیک می‌تواند میدان رقابت مناسبی برای رسیدن به ترکیب ثابت تیم ملی باشد و از همین طریق به تمامی اردونشینان اعلام می‌کنم که از موقعیت پیش رو بهترین بهره را ببرند.

قابل ذکر است رقابتهای بین المللی اسپانیا موسوم به Spanish Open در روزهای 14 و 15 اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد.
 

کد خبر 2025550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha