۱۹ فروردین ۱۳۹۲، ۱۰:۵۰

سرمایه سوزی در تکواندو؛

تیم ملی تکواندو قربانی اختلاف مسئولان می شود/ رقابتهای جهانی فراموش شده!

تیم ملی تکواندو قربانی اختلاف مسئولان می شود/ رقابتهای جهانی فراموش شده!

خبرگزاری مهر - گروه ورزشی: تیم ملی تکواندو در حالی تمرینات خود را برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان پیگیری می کند که سرگروه این تیم با خروج از مرکز جهانی تکواندو قید ادامه تمرینات را زده و اغلب اردونشینان از وضعیت تمرینات و اردوها ناراضی هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی تکواندو کشورمان به عنوان قهرمان جهان این روزها آماده حضور در رقابتهای بیست و یکمین دوره رقابتهای جهانی می شود. رقابتهایی که بعد از المپیک بدون شک در بالاترین سطح فنی برگزار خواهد شد. اگر چه با اوضاع فعلی تکواندو ایران نمی توان انتظار تکرار عنوان قهرمانی داشت ولی با شرایطی که این روزها تیم ملی دنبال می کند قرار گرفتن در جمع 5 تیم برتر را باید دور از انتظار دانست.

اینکه وضعیت اردوها نابسامان است چیزی نیست که بتوان از کنار آن بسادگی گذشت. اغلب اردونشینان به وضعیت موجود معترضند و نمی توان مشکلات مالی را بهانه ای برای ایجاد چنین وضعی عنوان کرد. اینکه بگوییم وضع همین است و هر تکواندوکاری ناراضی است می تواند اردو را ترک کند به نوعی پاک کردن صورت مسئله است و چیزی جز افزایش تنش و حاشیه را نصیب تکواندو نمی کند.

یوسف کرمی شنبه شب اردوی تیم ملی را ترک کرد تا به نوعی اعتراض خود را به همین وضعیت موجود اعلام کند. برخی دیگر از ملی پوشان نیز قصد ترک اردو را داشتند که با ممانعت کادر فنی و مسئولان فدراسیون تصمیم به ادامه حضور در اردوها را گرفتند. از سوی دیگر جنجال آفرینی پدیده رقابتهای لیگ برتر بعد از باخت سنگین به نماینده آذری‌ها مزید برعلت شد تا اردوی تیم ملی روزهای خوبی را سپری نکند.

مرتضی کریمی در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: نارضایتی در کار نبود ، 3 ، 4 تکواندوکار جوان گول حرفهای کرمی را خوردند و قصد ترک اردو را به بهانه حقوق اندک، نبود چسب و وضعیت بد غذا را داشتند که با صحبت های مسئولان مشکل رفع شد. البته باید مد نظر داشت که این اردوها را نمی توان با اردوهای المپیک مقایسه کرد و باید بپذیریم وضعیت مالی فدراسیون همین قدر جوابگوست.

سرمربی تیم ملی تکواندو در خصوص علت خروج کرمی از اردوی تیم ملی گفت: یوسف گفت مشغله کاری دارد و به دنبال رفع مشکلات شخصی خود رفت. وی دوست نداشت در اردو باشد و مسئولان هم با او صحبت کردند ولی قانع نشد به تمرینات ادامه دهد.

وی در خصوص تکواندوکاران جنجال آفرین گفت: خدابخش بعد از حرکتی که بعد از مبارزه با حریف آذری انجام داد از اردو اخراج شد و روز سه شنبه در مورد او تصمیم گیری خواهیم کرد.

اما یوسف کرمی با رد هرگونه مشکلات شخصی در گفتگویی به خبرنگار مهر گفت: قصد ندارم در خصوص سخنان کادر فنی صحبتی انجام دهم، من پس از گفتگو با رئیس فدراسیون و با اجازه ایشان از اردو خارج شدم . شرایط برای ادامه تمرین مهیا نبود و من هم برای آنکه مشکلی پیش نیاید اردو را ترک کردم.

از سوی دیگر باید اذعان داشت که اختلاف بین برخی مسئولان فدراسیون نباید مشکلاتی را متوجه تیم ملی و اردوی آماده سازی کند. متاسفانه این اختلاف که از هفته های پایانی لیگ برتر آغاز شده این روزها تیم ملی را تحت تاثیر قرار داده و اگر رفع نشود تبعات آن شکست در رقابتهای جهانی خواهد بود.

این نکته که یوسف کرمی یکی از با اخلاق ترین تکواندوکاران ایران است و به عنوان سرگروه اعتراض خود را چنین نشان داده نباید با واکنشی غیرمتعارف از سوی مسئولان فدراسیون مواجه شود. به گواه همه کارشناسان و حتی مسئولان فدراسیون کرمی یکی از بهترین و منظم ترین تکواندوکاران ایران است و به عنوان سرگروه این حق را دارد که مشکلات را با مسئولان در میان بگذارد.

بازهم تاکید می کنیم تیم ملی حضور در رقابتهای جهانی را پیش رو دارد، رقابتهایی در بالاترین سطح فنی که برای موفقیت در آن باید از تمام سرمایه های خود بهره برد. یوسف کرمی و امثال او سرمایه‌های تکواندو ایران هستند که سالها با غیرت و تعصب برای افتخارآفرینی مبارزه کرده اند. اینگونه برخوردها به نوعی سرمایه سوزی است و باعث بی انگیزگی جوانان حاضر در اردو خواهد شد. گویا پروسه کنار گذاشتن نامداران تکواندو ایران به نوعی در حال رقم خوردن است!

به نظر می رسد سید محمد پولادگر به عنوان رئیس فدراسیون تکواندو باید بیش از گذشته وارد جریانات پیش آمده در اردوی تیم ملی شود و مشکلات را رفع کند. در غیر اینصورت باید منتظر افزایش دامنه اختلافات بود.

کد خبر 2027833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha