۱۷ فروردین ۱۳۹۲، ۱۳:۴۷

دمیاد:

بهره برداری از سد تنگه حمام باعث رونق کشاورزی و اقتصادی در منطقه می شود/ مشروب شدن 3600 هکتار زمین زراعی

بهره برداری از سد تنگه حمام باعث رونق کشاورزی و اقتصادی در منطقه می شود/ مشروب شدن 3600 هکتار زمین زراعی

کرمانشاه - خبرگزاری مهر: استاندار کرمانشاه در ادامه سفر یک روزه خود به شهرستان های سرپل ذهاب و قصرشیرین از سد تنگه حمام بازدید کرد و بهره برداری از این سد را از عوامل ایجاد رونق اقتصادی و کشاورزی این منطقه برشمرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الله دمیاد در ادامه سفر یک روزه خود به همراه جمعی از مسئولین استان و شهرستان های سرپل ذ هاب و قصرشیرین از سد تنگه حمام بازدید کرد.

در حاشیه این بازدید حجت الله دمیاد گفت: احداث و بهره برداری از سد تنگه حمام عمرانی و آبادانی اراضی كشاورزی شهرستان های غربی استان را به همراه دارد.

وی افزود: مردم شهرستان های مرزی چون سرپل ذهاب و قصرشیرین در هشت سال دفاع مقدس مصائب زیادی را متحمل شدند لذا بهره برداری از این سد تا حدی مطالبات آنان را محقق می کند.

دمیاد بر تسریع در اجرای این پروژه تاکید کرد و گفت: هم اکنون مجموعه مدیریتی استان در تلاش است تا عملیات اجرایی این سد با سرعت هر چه بیشتر پیش رفته تا مردم این مناطق بتوانند از مواهب آن بهره مند شوند.

در ادامه این بازدید مدیرعامل آب منطقه ای استان كرمانشاه گفت: این سد به ظرفیت 67 میلیون متر مكعب،  قابلیت ذخیره 44 میلیون متر مكعب آب در سال را دارد  و سه هزار و 600 هكتار از اراضی دیم شهرهای قصرشیرین و سرپل ذهاب را مشروب می کند.

محمد كهریزی افزود: هم اکنون این آبگیری شده و عملیات ساخت شبكه های زیردست درجه یك و دو این سد با 82 درصد و شبكه های فرعی با 45 درصد پیشرفت فیزیكی هم اكنون در حال اجراست.

وی با بیان اینكه سد شهدای گمنام از پروژه های مهر ماندگار استان كرمانشاه و پروژه های ملی است گفت: همزمان با افتتاح سد تا زمان بهره برداری بخش هایی از شبكه آبیاری تحت فشار اراضی كشاورزی این مناطق نیز تا قبل از شروع فصل تابستان به پایان می رسد.

وی حجم قابل تنظیم این سد را 42 میلیون متر مکعب و اعتبار اختصاصی به آن 500 میلیارد ریال است.

کهریزی میزان پیشرفت فیزیکی این سد را 40 درصد دانست و گفت: هم چنین برای احداث این شبکه مبلغی بالغ بر 300 میلیارد ریال اختصاص یافته است.

وی طول خط انتقال شبکه مذکور را 4 هزار و 400 متر کانل اصلی، 14 کیلومتر کانال های درجه یک و دو و 74 کیلومتر کانال های درجه 3 و 4 اعلام کرد.

مدیر عامل آب منطقه ای استان کرمانشاه در پایان گفت: عملیات اجرایی این سد طبق پیش بینی و برنامه زمانبندی تا پایان سال به اتمام خواهد رسید.

کد خبر 2026534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha