۲۱ فروردین ۱۳۹۲، ۱۱:۵۹

برگزاری ششمین دوره آموزش و ارزیابی قاریان و حافظان ممتاز/ آشنایی با آیین‌نامه مسابقات کشورهای مختلف

 برگزاری ششمین دوره آموزش و ارزیابی قاریان و حافظان ممتاز/ آشنایی با آیین‌نامه مسابقات کشورهای مختلف

ششمین دوره آموزش و ارزيابي ويژه قاريان و حافظان برگزيده مسابقات سراسري قرآن كريم كه سال 1391 موفق به كسب رتبه‌هاي برتر شده‌اند، برگزار مي‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد تقي ميرزاجاني، مسئول دبیرخانه کمیته اعزام و دعوت از قاریان قرآن کریم گفت: پيرو مصوبه كميته اعزام و دعوت از قاريان قرآن كريم در سال 1386 مبنی بر تعیین بهترین نمایندگان کشورمان برای شرکت در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، ششمین دوره آموزش و ارزيابي ويژه قاريان و حافظان برگزيده مسابقات سراسري قرآن كريم كه سال 1391 موفق به كسب رتبه‌هاي برتر شده‌اند، برگزار مي‌شود.

وي در ادامه افزود: اين دوره به منظور ارزيابي دقيق‌تر، آموزش تخصصی و آماده سازي قراء و حفاظ شركت كننده و در نهايت انتخاب نمايندگان جمهوري اسلامي ايران جهت اعزام به مسابقات بين المللي در سال جاري از 21 لغايت 23 فروردین ماه در تهران برگزار مي‌شود.

میرزاجانی از معرفی آیین‌نامه داوری مسابقات کشور‌های مختلف برای اولین‌بار در این دوره خبر داد و گفت: برای نخستین‌بار آیین‌نامه مسابقات تمام کشور‌ها تهیه و در این دوره‌ها به شرکت‌کنندگان آموزش داده می‌شود، دلیل این کار این است که همواره عدم آگاهی نمایندگان کشورمان از آیین‌نامه مسابقات خارجی باعث بروز مشکلاتی برای آنان می‌شد.

مسئول دبيرخانه كميته اعزام و دعوت از قاريان اظهار كرد: اين دوره با حضور ان برجسته قرائت و حفظ قرآن كريم توسط سازمان اوقاف و امور خيريه و دبيرخانه كميته اعزام و دعوت از قاريان قرآن كريم برگزار مي‌شود.

ميرزاجاني تصريح كرد: در اين دوره نفرات اول تا پنجم رشته‌هاي قرائت تحقيق، حفظ كل و حفظ 20 جزء قرآن كريم در دو مقطع بزرگسالان و شكوفه‌ها حضور خواهند داشت.

وی افزود: در کنار جلسات نقد و تحلیل تلاوت و ارائه مطالب تخصصی، کارگاه ضبط تلاوت استودیویی هم در این برنامه سه روزه پیش بینی شده است.

میرزاجانی در مورد اساتید حاضر در این دوره گفت: آقايان حجت الاسلام محمد حاج‌ابوالقاسم، حجت الاسلام محمدرضا شهیدی‌پور، احمد ابوالقاسمی، غلامرضا شاه‌میوه، دکتر محمدرضا ستوده‌نیا، محمود لطفی‌نیا، سیدجواد سادات فاطمی، جهانبخش فرجی، عباس امام‌جمعه، محمدحسین سبزعلی، محمدرضا پورزرگری، امیر آقایی، علی‌اکبر حنیفی، مهدی دغاغله، علی سیاح‌گرجی، منصور قصری‌زاده، رحیم خاکی و دکتر سعید رحمانی در این دوره حضور خواهند یافت.

لازم به ذکر است، با جمع‌بندی نهایی نتایج این دوره، نمایندگان کشورمان جهت حضور در مسابقات بین‌المللی سال 91 تعیین خواهند شد. ضمناً اخبار و گزارش‌های تصویری این دوره بر روی سایت کمیته اعزام و دعوت از قاریان قران کریم به نشانی www.alqari.ir منعکس خواهد شد.

کد خبر 2029892

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha