۲۱ فروردین ۱۳۹۲، ۱۲:۴۰

این ره به ترکستان می‌رود!

هوادار فوتبال ایران "تماشاگر" است نه هوادار/ حق با امیر قلعه‌نویی است

هوادار فوتبال ایران "تماشاگر" است نه هوادار/ حق با امیر قلعه‌نویی است

خبرگزاری مهر - گروه ورزشی: هواداران استقلال در دقایق پایانی دیدار با الهلال به جای اینکه به حمایت از تیم خود بپردازند، علیه سرمربی تیمشان موضع گرفتند که این امر در نهایت به موفقیت تیم لطمه می‌زند.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم فوتبال استقلال سه شنبه شب در مرحله گروهی رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا با ارائه یک نمایش ضعیف، در دیداری خانگی به الهلال عربستان باخت هرچند که هنوز هم بخت صعود حتی به عنوان تیم نخست گروه را دارد.

اینکه استقلال و سپاهان در خانه می‌بازند امری است که نیاز به کالبدشکافی دارد و چنانچه به بازی‌های تیم ملی هم نگاه کنیم متوجه می‌شویم که فوتبال کشورمان به طور کل دچار ضعف شده و این سیر نزولی چند سالی است که آغاز شده و مربوط به امروز نمی‌شود.

یکی از عواملی که می‌تواند به موفقیت هر تیم فوتبالی کمک کند نقش هواداران است که بارها و بارها تاثیرات آن را به وضوح دیده‌ایم. به عنوان مثال شب گذشته تیم دورتموند در وقت‎های تلف شده دیدار با مالاگا جواز صعود به مرحله نیمه نهایی را به دست آورد و گالاتاسرای ترکیه موفق شد با تکیه بر هواداران خود حتی تا آستانه صعود به نیمه نهایی هم پیش برود آن هم مقابل تیم بزرگی چون رئال مادرید.

هواداران استقلال شب گذشته و در حالیکه 10 دقیقه به پایان بازی مقابل الهلال باقی مانده بود علیه سرمربی تیم خود در خصوص بازی ندادن به فرهاد مجیدی موضع گرفتند. تیم استقلال در حال حاضر در صدر جدول رده بندی لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا قرار دارد و این یعنی سرمربی تیم و مجموعه عوامل این تیم عملکرد قابل قبولی داشته‎اند. اینکه هوادار به ناگهان علیه مربی و بازیکنان داخل زمین موضع بگیرد نتیجه‌ای عکس دربرخواهد داشت کمااینکه خود قلعه نویی و مجتبی جباری، کاپیتان استقلال، در پایان بازی نسبت به این حرکت هواداران واکنش نشان دادند.

همچنین پرتاب مواد محترقه در بسیاری از لیگ‌ها و مسابقات به امری نکوهیده تبدیل شده اما در فوتبال ما هنوز شاهد بروز چنین مواردی هستیم. سال گذشته در حین برگزاری بازی سپاهان و الاهلی هواداران اقدام به پرتاب نارنجک داخل زمین کردند که حتی روزنامه سان هم به آن واکنش نشان داد و این به تخریب وجهه مردمی فوتبال ایران منجر خواهد شد. شب گذشته هم شاهد چنین مواردی از سوی هواداران بودیم.

به نظر می‌رسد از این پس به جای واژه هوادار باید نام "تماشاگر" را بر روی این افراد گذاشت چرا که هوادار و کسی که حامی است، تا آخرین لحظه از تیمش دفاع می‌کند. استقلالی‌ها در این بازی حمایت همه جانبه‌ای از تیم خود به عمل نیاوردند که این امر را چند سال قبل و در حین دیدار تیم‌های ملی عربستان و ایران در ورزشگاه آزادی شاهد بودیم. در آن بازی تیم ایران برای نخستین بار مقابل عربستان در ورزشگاه آزادی شکست خورد و این در تاریخ ثبت خواهد شد.

به نظر می‌رسد بعضی از هواداران باید به راستی فرهنگ هواداری را از نو مطالعه کنند چرا که بازیکنان در وسط میدان نیاز به حمایت دارند و نه تخریب روحیه.

کد خبر 2029933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha