۲۱ فروردین ۱۳۹۲، ۱۲:۳۰

یزدان پناهی:

آمادگی هلال احمر گیلان به منظور دریافت کمک های مردمی برای زلزله زدگان بوشهر

آمادگی هلال احمر گیلان به منظور دریافت کمک های مردمی برای زلزله زدگان بوشهر

رشت – خبرگزاری مهر: سرپرست جمعیت هلال احمر گیلان ضمن ابراز همدردی با زلزله زدگان استان بوشهر از آمادگی امدادگران و جوانان هلال احمر استان برای حضور در این مناطق خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسن یزدان پناهی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: هموطنان می توانند کمک های نقدی خود را به حساب 99999 بانک ملت واریز کنند.

وی همچنین اظهار داشت: با توجه به اعلام نیاز منطقه آسیب دیده همشهریان می توانند  کمک های  غیر نقدی ( به ویژه پتو )  را  به پایگاههای جمع آوری کمک های مردمی در شعب سراسر استان  تحویل دهند.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان در ادامه گفت: آموزش سرفصل های امدادی با  حضور بیش از یک صد نفر از  مدیران و مربیان تربیت بدنی و بهداشت مقطع راهنمایی در مرکز علمی کاربردی هلال احمر  استان برگزار شد.

وی افزود: در این دوره آموزشی شرکت کنندگان  نحوه پناه گیری، ارزیابی و کنترل علایم حیاتی مصدوم، تریاژ مقدماتی، حمایت حیاتی پایه، حمل مصدوم، اطفا حریق، چادرزنی و پانسمان بانداز و آتل بندی را به صورت عملی در دو روز متوالی توسط مربیان مجرب جمعیت  فرا گرفتند.

یزدان پناهی هدف طرح دادرس را انتقال مهارت های امدادی و کمک های اولیه ازسوی مربیان آموزش دیده  به دانش آموزان و تشکیل تیم مدیریت بحران فرهنگ خود امدادی مبتنی بر دانش آموزان است که بر اساس  تفاهم نامه بین هلال احمر و معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش  در  مراکز استانها  قابل اجراست.

وی ادامه داد: بر اساس این طرح در 58 مدرسه شهر رشت در مقطع راهنمایی دو تیم 14 نفره آموزش دیده در هر مدرسه تشکیل و  برای حضور در مسابقات کشوری آماده می شوند.

کد خبر 2029950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha