۲۲ فروردین ۱۳۹۲، ۱۲:۴۰

یک بررسی نشان داد؛

افزایش فرار مغزها از یونان در سایه بحران مالی

افزایش فرار مغزها از یونان در سایه بحران مالی

بر اساس نتایج یک بررسی، بحران مالی اثرات منفی زیادی بر وضع رفاهی کشورهایی مانند یونان گذاشته و سبب فرار مغزها و مهاجرت آنها به کشورهای خارجی شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، "اس ار ف" سوئیس در مطلبی نوشت: بحران مالی علاوه بر تاثیرگذاری بر وضع رفاهی کشورهای جنوب اروپا، استعدادهای درخشان در این کشورها را از آنها گرفته است. تنها از یونان در دو سال گذشته بیش از صد هزار نفر از نخبگان علمی مهاجرت کرده اند.

یونان، از فرار مغزها رنج می برد. حدود 120 هزار پزشک، مهندس، کارشناس رایانه ، شیمیدان و دانشمندان در عرصه های علمی دیگر از بروز بحران مالی سخت در این کشور از سال 2010 کشورشان را ترک کرده اند.
این نتایج بررسی دانشگاه تسالونیکی یونان است که بر اساس آن تقریبا از هر ده نفر خوب تحصیلکرده یونانی یک نفر کشورشان را ترک می کنند که از بهترین متخصصان این کشور هستند.

بر اساس این بررسی دستمزدهای بیشتر در کشورهای خارجی از دلایل فرار مغزها به خارج از یونان عنوان شده و آمده است که نمی توان این مسئله را فرض کرد که یک تحصیلکرده دانشگاه هاروارد آماده باشد یک سوم دستمزدی را که در خارج به دست می آورد، تنها به این دلیل که می خواهد در وطنش بماند دریافت کرده و در یونان بماند.

کد خبر 2030489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha