۲۷ فروردین ۱۳۹۲، ۱۱:۲۲

جمشیدی اعلام کرد:

اجرای برنامه های فرهنگی و حرفه آموزی برای زندانیان استان مرکزی

 اجرای برنامه های فرهنگی و حرفه آموزی برای زندانیان استان مرکزی

اراک - خبرگزاری مهر: مدير كل زندانهای استان مرکزی روند فعالیتهای فرهنگی، هنری، ورزشی و حرفه آموزی را در زندانهای این استان را در سال گذشته روبه رشد عنوان کرد و گفت: این برنامه ها در سال جاری اجرایی گسترده تر برای زندانیان اجرا می شود.

خشايار جمشيدي در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: اجرای این برنامه ها بازخوردهای فکری و اجتماعی هر چه  بیشتر آن به جامعه باز می گردد.

وی از شرکت پنج هزار و 190 نفر زندانی در کلاسهای فنی و حرفه ای خبر داد و گفت: از این تعدادسه هزار و 976 نفر موفق به کسب گواهینامه قبولی شده اند که این آمار با توجه به سهمیه پیش بینی شده برای این اداره کل که یک هزار و 700 نفر بوده است 230 درصد رشد، مشارکت زندانیان را نشان میدهد.

جمشیدی در ادامه رشته های در حال آموزش را بسیار  متعدد و متنوع عنوان نمود و افزود: این آموزشها در رشته هایی همچون  اتومکانیک، برق خودرو ، تعمیر موتور سیکلت، تعمیر تلفن همراه، رایانه ، جوشکاری ، تعمیر لوازم خانگی ، برق ساختمان ، معرق ، منبت ، قلم زنی روی مس ،پرورش قارچ، باغبانی ، کشاورزی ، دامداری ، تراش سنگ های قیمتی ، پیرایش گری مردانه و...  برگزار می شود.

وي همچنين افزود در راستاي تحقق سياست هاي سازمان زندانها  مبني بر اشتغال زايي  و ايجاد منابع درآمد جهت مدجويان در سال 1391 براي تعداد 741 نفر در استان مركزي  زمينه اشتغال ايجاد شده است.

هدف اصلی آموزشها فراهم نمودن زمینه اشتغال و عدم بازگشت به ارتکاب جرم

مدير كل زندانهای استان مركزي هدف اصلی از این آموزشها را فراهم نمودن زمینه اشتغال پس از آزادی زندانیان و عدم بازگشت به ارتکاب جرم برشمرد و تصریح کرد: همچنین جلو گیری از بازگشت مجدد به زندان  و همچنین  گام مهمی در جهت اعتلای فرهنگ عمومی و بالا بردن سطح آگاهی مددجویان در مسیر تحقق آرمان اصلاحی و تربیتی سازمان زندانها است.

وی در ادامه از برگزاری کلاسهای آموزش مذهبی اعم از اندیشه های اخلاقی ، در سایه سار نهج البلاغه ، آیه های زندگی ، آثار استاد مطهری و ... خبر داد و افزود:  کلاسهای آموزش قرآن در سطوح قرائت ، حفظ ، تفسیر ، درک مفاهیم ، و... جهت مددجویان ، سربازن و کارکنان برگزار می گردد و از ابتدای سال تاکنون تعداد تقریبی 22 هزار و 200 گواهی جهت شرکت کنندگان در این کلاسها صادر شده است.

برگزاری کلاسهای آموزشی با شاخصهای آموزش نهضت سواد آموزی

جمشیدی همچنین از برگزاری کلاسهای آموزشی با شاخصهای آموزش نهضت سواد آموزی (با حضور 125  مدجو ) ، آموزش از راه دور (مقاطع راهنمایی و دبیرستان با حضور 245 مددجو) ، آموزش عالی (با حضور 9 مددجو) و مهارتهای اساسی زندگی ( در ده مهارت با حضور 16000 نفر از مددجویان ، سربازان و خانواده مددجویان ) خبر داد و افزود: نتیجه این اقدامات کسب عناوین متعدد در مسابقات کشوری بوده که بخشی از آن شامل  کسب مقام سوم  رشته حفظ  20 جزء کارکنان مرد  و کسب مقام دوم رشته حفظ 10 جزء مددجویان زندانهای کشور  میباشد

مدير كل   زندانهای استان مرکزی  فعالیت گسترده در امور هنری زندانهای استان را بخش دیگری از برنامه های این واحد اعلام نموده و از استقبال خوب مددجویان در فعالیتهای هنری زندانها  خبر داد و گفت: زندانیان در رشته های فعال بخش هنری زندانهای استان  شامل تئاتر ، سرود ، معرق و منبت ، صنایع دستی ، قلم زنی روی مس ، خاطره نویسی ، نقاشی ، طراحی ، و... شرکت می کنند.

جمشيدي برنامه های گسترده ورزشی زندانهای  استان را از مشخصه های دیگر فعالیت های فرهنگی این استان اعلام  نمود و از رشته های فعال ورزشی زندانهای استان مرکزی والیبال ، فوتسال ، کشتی ، تنیس روی میز ، دارت ، شطرنج ، ورزشهای بومی محلی و.... را  نام برد و اظهارداشت: افزایش دو هزار جلدی آمار کتابهای موجود در کتابخانه زندانهای استان  را گام دیگری در جهت اعتلای فرهنگ عمومی و بالا بردن سطح آگاهی مددجویان در مسیر تحقق آرمان  اصلاحی و تربیتی سازمان زندانهااست.

 

کد خبر 2033214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha