۲۷ فروردین ۱۳۹۲، ۱۰:۳۹

در مخالفت با رد کلیات بودجه مطرح شد؛

نادیده گرفتن قوانین بالادستی در کشور نهادینه شده است/ رد کلیات بودجه دردی دوا نمی‌کند

نادیده گرفتن قوانین بالادستی در کشور نهادینه شده است/ رد کلیات بودجه دردی دوا نمی‌کند

نماینده نهاوند در مجلس با بیان این که صحبت در مخالفت با رد کلیات بودجه 92 نافی مشکلات این لایحه نیست اما رد کلیات در صحن مجلس درید از مشکلات کشور و مردم را دوا نمی کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، مهدی سنائی نماینده نهاوند در جلسه علنی روز سه شنبه مجلس در بررسی کلیات لایحه بودجه 92 در مخالفت با رد کلیات در کمیسوین تلفیق اظهار داشت: مخالفت بنده با رد کلیات به معنای نفی مشکلات این لایحه نیست بلکه معتقدم نظام بودجه ریزی در کشور مشکلات زیادی دارد.

وی ادامه داد: نمایندگان مجلس باید به کلیات این لایحه رای دهند و اگر اشکالاتی وجود دارد در کمیسیون تلفیق مورد بازنگری قرار گیرد.

وی با بیان اینکه تصویب کلیات بودجه 92 در صحن مجلس ضروری است ادامه داد: معتقدم مجلس باید قبل از ارایه لایحه بودجه به دولت تعاملی در خصوص لایحه سالانه برقرار می کرد و کمیسیون تلفیق نیز قبل از ارایه لایحه بودجه تشکیل می شد این شیوه در دنیا مرسوم است. البته کوتاهی دولت در تاخیر سه ماهه ارایه لایحه قابل چشم پوشی نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه  نظام بودجه نویسی در کشور ما غلط است گفت:  به همین دلیل در ارایه لایحه بوجه تاخیر صورت می گیرد متاسفانه هرچه جلوتر رفتیم از نظام صحیح بودجه نویسی دور شدیم و با انحلال سازمان مدیریت و برنامه ریزی وضعیت بودجه نویسی بدتر شد.

سنایی در بخش دیگری از سخنان خود به تبعات نادیده گرفتن اسناد بالادستی در بودجه نویسی اشاره کرد و گفت: متاسفانه لایحه بودجه 92 مطابق با اسناد بالادستی نیست و این واقعیت غیرقابل انکار است در حالی که لایحه بودجه باید منطبق با برنامه توسعه و برنامه توسعه منطبق با چشم انداز و سند چشم انداز منطبق با سیاست های کلی ابلاغی از سوی رهبری باشد اما در حال حاضر نادیده گرفتن قوانین بالادستی در کشور نهادینه شده است. زمانی که برنامه و چشم انداز در کشور نادیده گرفته شد باید فریاد اعتراض بر می آوردیم.

وی ساختار بودجه نویسی را دولتی دانست و گفت: با وجود تاکید بر اصل 44 قانون اساسی اما همچنان بودجه ما دولتی است و  منابع و مصارف دولتی است. این بودجه کاملاً رنگ و روی دولتی دارد و اقتصاد کشور تا زمانی که با این بودجه دولتی اداره شود با همین مشکلاتی که هم اکنون در جامعه روبرو هستیم، در آینده هم مواجه خواهیم شد.

نماینده مردم گرمسار تاکید کرد: رد کلیات بودجه 92 دردی از مشکلات مردم و کشور دوا نمی کند بلکه کشور را با مشکل روبرو می کند و باعث می شود زمان بیشتری در کشور بودجه نداشته باشیم. همچنین ممکن  است التهابات بیشتری در کشور ایجاد کند و دغدغه جامعه را افزایش دهد.

کد خبر 2033455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha