۳۱ فروردین ۱۳۹۲، ۱۲:۱۲

سفیر پیشین آلمان در آمریکا:

حادثه بوستون شکست سختی برای آمریکاست/ اوباما به رسم بوش رفتار می کند

حادثه بوستون شکست سختی برای آمریکاست/ اوباما به رسم بوش رفتار می کند

سفیرپیشین آلمان در آمریکا حادثه تروریستی بوستون را یک ضربه سخت و شکست برای آمریکای متزلزل ارزیابی کرده و واکنش اوباما به این حادثه تروریستی را به سنت و رسم بوش ارزیابی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، "ولفگانگ ایشینگر"، سفیر سابق آلمان در واشنگتن که از سال 2008 رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ نیز است در گفتگو با روزنامه "هامبورگر ابند بلات"، در پاسخ به این پرسش که حادثه تروریستی بوستون چه مفهومی برای آمریکا دارد گفت: این حادثه یک ضربه سخت و شکست برای آمریکایی بود که عمیقا متزلزل شده است. بیش از یک دهه بود که حملات تروریستی از خارج در این کشور رخ نداده بود. قدرت اجرایی اوباما نیز این روند را در پیش گرفته بود که از سیاستهای خارجی نظامی گری عقب نشینی کند، بنابراین در اصل این احساس در آمریکا حاکم شده بود که شاید این دوره که به عنوان تهدید موجودیت کشور از طریق ترور احساس می شد تمام شده باشد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه با وقوع حادثه تروریستی بوستون بار دیگر نوشته ها و نامه های مسموم دوازده سال پیش باز شده و از نظر روانی خاطرات حوادث تروریستی 11 سپتامبر برگشته است ، تاکید کرد که  ما به عنوان یک دوست آمریکا با این کشور ابراز همدردی می کنیم.

این سیاستمدار آلمانی در بخش دیگری از این گفتگو انتظار واکنش متعادل و سنجیده ای را از اوباما در برابر حادثه بوستون داشته و در عین با اشاره به اینکه اوباما در واکنش به این حادثه مانند سنت بوش رفتار می کند، اینکه وی چه راهی را در پیش می گیرد بستگی به این دانست که مشخص شود چه فاکتورهایی در وقوع این حادثه دخالت داشته اند.

"ایشینگر" در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به تصمیم اوباما برای سفر به برلین در ژوئن آینده ، آلمان را در چشم خارجیها و آمریکا به عنوان قدرت مرکزی اروپا ارزیابی کرده و در بخش دیگری از این گفتگو  به سیاستهای نظامی و دفاعی در اتحادیه اروپا پرداخته و خاطر نشان کرد: اولا سیاست دفاعی در اتحادیه اروپا در قالب هماهنگیهای اروپایی شکل نگرفته است، دوما، بودجه دفاعی در همه کشورهای اروپایی پایین رفته و با توجه شرایط اقتصادی و وضعیت بدهی ها پایین تر هم می رود. سوما وظایف ما در زمینه نظامی کم تر نمی شود. چنین شرایطی شایستگی ما را در این راستا که در موارد ضروری مداخله نظامی را در پیش گیریم کاهش می دهد.  

کد خبر 2036084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha