۱ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۰:۵۴

آمازون در روسیه شعبه می‌زند

آمازون در روسیه شعبه می‌زند

آمازون غول فروش اینترنتی به نظر می‌رسد با حضور در روسیه، آخرین فصل بین‌المللی خود را جامه عمل پوشانده باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فوربس، این کمپانی اولین دفتر خود را در روسیه افتتاح  می‌کند. این دفتر به وسیله آرکادی ویتراک اداره می‌شود که مدیر قبلی یک گروه بزرگ نشر در تراست رسانه‌ای بزرگ آلکساندر ماموت بود.

هرچند آمازون هنوز افتتاح این دفتر را تایید نکرده، اما وب سایت ویتراک تایید کرده است که او مدیریت آمازون در روسیه را پذیرفته است.

با این حال آمازون هنوز در پی کسب موقعیت‌های دیگر در روسیه است که تجارت کتابخوان کیندل از جمله آنهاست.

مراجعه به سایت آمازون در اروپا نشان می‌دهد که این کمپانی بزرگ اکنون در بریتانیا، فرانسه، اسپانیا، آلمان و ایتالیا فعال است و از طریق آنها با سایت‌های محلی کشورهای دیگر ارتباط برقرار می‌کند.

با این حال سایت فوربس تاکید می‌کند که نتوانسته است تاییدی از کمپانی آمازون و خود ویتراک در این زمینه بگیرد.

در همین حال آمازون هفته پیش اعلام کرد که قصد دارد تجارت «آپستور» خود را که برای سیستم اندرویید  کاربری دارد، بین‌المللی و آن را در 200 کشور معرفی کند. این مسئله نشانه دیگری است از این که این کمپانی چگونه درصدد گسترش امکانات خود است.

البته در همین حال گزارش‌ها حاکی است که کتابخوان «نوک» از شرکت بارنز اند نوبل نیز درصدد راهیابی به بازار فروش روسیه است.

روسیه در حال حاضر بزرگ‌ترین بازار اینترنتی اروپا است و شبکه آنلاین آن بیش از 61.3 میلیون نفر کاربر دارد.

پیش‌بینی می‌شود طبقه متوسط روسیه که کاربران اصلی این بازار را تشکیل می‌دهند، با توجه به تجارت الکترونیک تا سال 2015 ارزشی معادل 36 میلیارد دلار را از این طریق منتقل کنند. این میزان در سال 2012 معادل 12 میلیارد دلار بود.

اوزون که به عنوان «آمازون روسیه» شناخته می‌شد، تاکنون چنین نقشی را در روسیه ایفا کرده است، ولی با توجه به نبودن سیستم کارت‌های اعتباری برای نقل و انتقال مالی، این شرکت از روش پول در برابر دریافت کالا استفاده کرده است. همین مسئله موجب توجه کمتر به تولیدات سبک کیندل در بازار روسیه می‌شود.

این در حالی است که آماوزن در برزیل در حال ساختن تجارتی بر مبنای کالاهای غیرفیزیکی خود است و کتاب‌ها و سرویس‌های کیندل آن در این کشور به نظر می‌رسد با بازخورد مناسبی روبرو شوند.

کد خبر 2036970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha