۱ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۵:۱۸

به مناسبت روز بزرگداشت شیخ بهایی/

"زاده بعلبک" از رادیو معارف نمایش داده می شود

"زاده بعلبک" از رادیو معارف نمایش داده می شود

قم – خبرگزاری مهر : مدیر برنامه و ارزیابی رادیو معارف از نمایش "زاده بعلبک" به مناسبت روز بزرگداشت شیخ بهایی از رادیو معارف خبر داد.

حجت الاسلام خدابخش عظیمی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: "زاده بعلبک" به مناسبت روز بزرگداشت شیخ بهایی تولید شده و نمایش آن از روز گذشته در ساعت 17 و 30 دقیقه از برنامه "باغ تماشا" آغاز شده و تا پنج شنبه ادامه دارد.

وی عنوان کرد: "زاده بعلبک" به تهیه کنندگی عذرا وکیلی، کارگردانی مجید حمزه، سردبیری ملیحه مرادی جعفری و نوشته رویا افشار است.

مدیر برنامه و ارزیابی رادیو معارف بیان داشت: "زاده بعلبک" نگاهی به زندگانی دانشمند جامع الاطراف شیخ بهایی داشته و در برنامه "باغ تماشا" روی آنتن صدای فضیلت و فطرت می رود.

وی با اشاره به نمایش زاده بعلبک از روز گذشته بیان داشت: زاده بعلبک با بازی جمعی از هنرمندان مرکز هنرهای نمایشی رادیو معارف در 6 قسمت تولید شده و نمایش آن تا روز پنج شنبه ادامه دارد.

بهاءالدین محمد بن‏ حسین عاملی معروف به شیخ بهائي متولد ۸ اسفند ۹۲۵ هجري شمسي در بعلبک و درگذشته‌ ۸ شهریور هزار هجري شمسي در اصفهان است.

ایشان فقيه و دانشمند نامدار شيعي قرن دهم و یازدهم هجری است که در دانش‌های فقه، فلسفه، منطق، هیئت و ریاضیات تبحر داشت.

در حدود ۹۵ کتاب و رساله از او در سیاست، حدیث، ریاضی، اخلاق، نجوم، عرفان، فقه، مهندسی، هنر و فیزیک بر جای مانده است و به پاس خدمات وی به علم ستاره‌شناسی، یونسکو سال ۲۰۰۹ را به نام او سال «نجوم و شیخ بهایی» نامگذاری کرد.

علاقمندان به نمايش‌هاي راديويي مي‌توانند با مراجعه به صفحه اختصاصي برنامه باغ تماشا در سايت راديو معارف آخرين نمايش‌هاي پخش شده از اين راديو را دريافت كنند.
 

کد خبر 2037342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha