۴ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۹:۴۷

در گفتگو با مهر عنوان شد:

بی‌عدالتی نتيجه نداشتن کرسی بین‌المللی است/ به فکر تسویه حساب‌های شخصی نباشیم

بی‌عدالتی نتيجه نداشتن کرسی بین‌المللی است/ به فکر تسویه حساب‌های شخصی نباشیم

عضو شورای فنی تیم‌های ملی کشتی فرنگی با اشاره به اینکه این روزها شاهد هستیم برخی از رسول خادم انتقاد می‌کنند که جایگاه وی را نمی‌شناسند و جایگاه خود را نمی‌دانند، گفت: به دلیل نداشتن جایگاه و کرسی بین‌المللی در کشتی دنیا و حتی آسیا، در مسابقات قهرمانی آسیا شاهد بی‌عدالتی‌های واضحی بودیم.

بهرام مشتاقی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان این مطلب افزود: بنده به عنوان سرپرست تیم ایران در رقابتهای هند حضور داشتیم و تمامی مسابقات نمایندگان کشورمان را زیر نظر داشتم. وظیفه شورای فنی تيم ملي، هدایت و نظارت است. ما بر این اساس در نخستین فرصت با حضور اعضا نشستی را برگزار می‌کنیم تا نتایج این تیم در رقابتهای قهرمانی آسیا بررسی شود.

وی در مورد برخی انتقادات در مورد بهانه قرار دادن مسائل داوری و قوانین جدید اظهار داشت: امیدوارم فیلم رقابتها قهرمانی آسیا در اختیار کارشناسان قرار گیرد تا مشخص شود که به دلیل نداشتن جایگاه و کرسی بین‌المللی در کشتی دنیا و حتی آسیا، چگونه به راحتی حق کشتی گیران ایران را ضایع کردند و در این دوره از مسابقات شاهد بی‌عدالتی‌های واضحی بودیم.

عضو شورای فنی تیم‌های ملی کشتی فرنگی تصریح کرد: به هرحال چندین سال به عنوان عضو تیم ملی فعالیت داشتم، کشتی با این قوانین به سمت اجرای فن در فنون بالا می‌رود و کادر فنی با توجه به شیوه کشتی گیران ایران در گذشته کار سختی پیش رو دارند. باید به سرعت و با یک برنامه‌ریزی علمی کار را به سمتی پیش ببریم که این مشکل را برطرف کنیم. البته کشتی خم رنگرزی نیست که یک مربی بتواند در یک مرحله اردو نحوه و شیوه تمرینات را تغییر دهد و باید در این زمینه به دقت و سرعت عمل کنیم.

وی در مورد برخی انتقادات صورت گرفته به مدیریت تیمهای ملی در مورد نتایج کشتی فرنگی اظهار داشت: متاسفانه این روزها شاهد هستیم که برخی از رسول خادم انتقاد می‌کنند که جایگاه وی را نمی‌شناسند و جایگاه خود را نمی‌دانند. به خاطر حفظ حرمت در کشتی نمی‌خواهم مسئله را بیش از این باز کنم، اما وی به شورای فنی اختیار داده شده تا مسائل کشتی فرنگی را پیش ببرند و تیمهای ملی فرنگی را بیش از آزاد مورد حمایت قرار می‌دهد.

مشتاقی ادامه داد: البته از برخی کارشناسان کشتی آزاد هم می‌خواهم در مورد کشتی فرنگی اظهار نظر نکنند. این حوزه اختیارات ماست و ما می‌توانیم با توجه به سوابق خود در این زمینه اظهار نظر کنیم. پسنديده نیست در ورزشی که دم از پهلوانی می‌زنیم، بخواهیم تنها برای یک نتیجه در مسابقات قهرمانی آسیا به فکر تسویه حساب‌های شخصی باشیم و مسلما اعضای شورای فنی پاسخگو خواهند بود.

وی بار دیگر تاکید کرد شورای فنی تیم‌های ملی کشتی فرنگی نتایج این رقابتها به دقت بررسی می‌کند، یادآور شد: مسلما تلاش می‌کنیم بستری فراهم شود تا تیم ایران در رقابتهای جهانی در جایگاه خوبی قرار گیرد و حداقل طبق نظر دوستان سی‌ام دنیا نمی شویم!

مشتاقی در پایان گفت: در این میان تنها سئوال من این است که چرا برخی کشتی گیران فعلی تیم ملی که مدتها در تمرینات آماده‌سازی حضور داشتند قادر به اجرای فن در سرپا نیستند و برخی بیش از حد به هل دادن متمایل هستند که در قانون جدید نه تنها امتيازی عايدشان نمی‌كند بلكه با اخطار هم مواجه می‌شوند.
 

کد خبر 2037820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha