۲ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۱:۳۷

مهلت دریافت آثار جشنواره خليج فارس امروز به پایان می‌رسد

مهلت دریافت آثار جشنواره خليج فارس امروز به پایان می‌رسد

مهلت دریافت آثار هنرمندانی كه تمايل به حضور در جشنواره فرهنگی ـ هنری خلیج فارس دارند، امروز دوم ارديبهشت ماه به پایان می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دریافت آثار هنرمندانی كه تمایل به حضور در جشنواره فرهنگی هنری خلیج فارس دارند تا امروز 2 اردیبهشت ماه كه آخرین روز پیش از آغاز مراسم اختتامیه است، ادامه خواهد داشت و هنرمندان و علاقه‌مندان به هر حوزه می‌توانند تا آن زمان آثار خود را به دبیرخانه‌های مربوط به هر بخش ارسال كنند.

پیش از این شرایط و نحوه ارسال آثار از طریق فراخوان‌های منتشرشده توسط ادارات كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها كه توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان دبیرخانه جشنواره‌های موضوعی تعیین شده بودند، اعلام شده است.

برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای انجام شده است كه از دوم تا هشتم اردیبهشت ماه مراسم اختتامیه در استان‌های برگزاركننده بخش‌های موضوعی جشنواره در سراسر كشور برگزار شود و در روز نهم اردیبهشت ماه برگزیدگان این جشنواره‌های موضوعی به همراه چهره‌های شاخص فرهنگی و هنری و همچنین مقامات عالی‌رتبه نظام در بندرعباس حضور یافته و در مراسم اختتامیه نهایی شركت كنند.

همچنین در كنار مراسم اختتامیه اصلی، جشن‌های مردمی متعددی در بندرعباس و جزیره‌های مختلف خلیج فارس برگزار می‌شود كه در این جشن‌ها و همچنین در مراسم اختتامیه نهایی از تعدادی از چهره های برجسته فرهنگی و هنری تجلیل به عمل خواهد آمد.

خبر دیگر از سومین جشنواره فرهنگی هنری خلیج فارس اینکه علی گهرسودی دبیر بخش شعر کردی آن گفت: اگر آثار ارائه شده قابلیت چاپ و انتشار داشته باشد، پس از جشنواره در قالب کتابی به چاپ خواهد رسید.

وی افزود: امسال این بخش از جشنواره را به صورت آزمایشی برگزار می‌کنیم تا میزان استقبال و سطح آثار ارائه شده و نتیجه حاصله را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهیم تا چنانچه ظرفیت لازم و کافی را داشته باشد در سال‌های بعدی آن را گسترش داده به صورتی بهتر و شایسته تر برگزار کنیم.

همچنین امسال در جشنواره فرهنگی ـ هنری خلیج فارس، جشنواره موسیقی نواحی خلیج فارس برای نخستین بار برگزار می‌شود. این جشنواره 8 اردیبهشت به میزبانی خراسان شمالی و در دو بخش «گروه نوازی» و «تک نوازی» برگزار می‌شود.

حسین ثابت‌قدم وحید، دبیر جشنواره موسیقی نواحی خلیج فارس در این باره گفت: از زمان اعلام فراخوان این جشنواره(اسفند ماه) تاکنون 17 گروه از سراسر کشور برای شرکت در این جشنواره اعلام آمادگی کرده‌اند. تعداد آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره موسیقی حماسی به دلیل فرصت اندکی که وجود داشت، ناچیز است اما خوشبختانه این آثار کاملاً با مضامین جشنواره هماهنگ و از کیفیت بالایی برخوردارند.

دبیر جشنواره موسیقی نواحی خلیج فارس افزود: شناساندن ظرفیت موسیقی نواحی سراسر کشور، استفاده از ظرفیت موسیقی نواحی در خلق آثار حماسی با موضوع خلیج فارس و همچنین پاسداشت هنر موسیقی نواحی از جمله اهداف برپایی این جشنواره محسوب می‌شوند.

ثابت‌قدم وحید گفت: اختتامیه جشنواره موسیقی نواحی خلیج فارس هشتم اردیبهشت در مجتمع فرهنگی – هنری گلشن بجنورد با حضور مسئولان استانی و جمعی از هنرمندان ساعت 20 برگزار می‌شود. در این آیین دو نفر (سرپرست گروه برگزیده و هنرمند بخش تک نوازی) برای اعزام به مراسم اختتامیه سومین جشنواره بین‌المللی فرهنگی – هنری خلیج فارس معرفی می‌شوند.

سومین جشنواره بین‌المللی فرهنگی ـ هنری خلیج فارس اول تا دهم اردیبهشت ماه سال 1392 در سراسر کشور و مراسم پایانی در استان هرمزگان برگزار می‌شود.

کد خبر 2037890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha