۳ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۱:۱۷

با حضور 303 قاری/

مسابقات قرآن بسیجیان کشور در اردبیل آغاز شد

مسابقات قرآن بسیجیان کشور در اردبیل آغاز شد

اردبیل – خبرگزاری مهر: بیست و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه بسیجیان با حضور 320 حافظ و قاری قرآن از 32 استان کشور به میزبانی اردبیل آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، دبیر برگزاری مسابقات سراسری قرآن بسیج کشور صبح سه شنبه در این آئین افتتاحیه گفت: این مسابقات به مدت سه روز از سوم تا پنجم اردیبهشت در سه رشته مفاهیم ،قرائت و حفظ در دو سطح سنی بالای 16 سال و زیر 16 سال و با حضور 303 قاری برتر استانی از سراسر کشور برگزار می شود.

حجت‌الاسلام محمدعلمداری با اشاره به حضور 18 قاری برتر قرآنی بسیج از استان اردبیل در این رقابت های معنوی بیان داشت: در این دوره از مسابقات در رده سنی زیر 16 سال بیش از 73 قاری برتر کشوری و در رده بالای 16 سال 230 نفر به رقابت خواهند پرداخت.

به گفته وی محل اجرای مسابقات بالای 16 ساله ها در محل سالن ولایت اردبیل و زیر 16ساله ها در محل زینبیه خواهد بود.

علمداری تصریح کرد: مرحله نهایی این مسابقات همه ساله پس از برگزاری مرحله مقدماتی در پایگاه ها و حوزه های مقاومت (حلقه های تربیتی صالحین) و مرحله چهارم نهایی در نواحی مقاومت و مرحله نیمه نهایی در تهران برگزار می شد که امسال مرحله کشوری برای اولین بار به صورت آزمایشی در استان اردبیل برگزار می شود.

وی با ابراز خرسندی از میزبانی اردبیل در مسابقات سراسری قرآن بسیج کشور یادآور شد: برای هماهنگی و برگزاری با شکوه این مسابقات پنج کمیته فرهنگی، تبلیغاتی، تشریفات، اجرایی و فنی تشکیل شده و همه امکانات برای برگزاری شایسته از این مسابقات مهیا است.

معاونت تربیت و آموزش بسیج استان تاکید کرد که این مسابقات به صورت زنده از شبکه قرآن پخش خواهد شد.

کد خبر 2038781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha