۴ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۹:۱۱

میر قادری در گفتگو با مهر:

پالایشگاه امام خمینی اولین تولیدکننده پروپیلن خالص در کشور/ ارزش افزوده نفت سیر صعودی گرفت

 پالایشگاه امام خمینی اولین تولیدکننده پروپیلن خالص در کشور/ ارزش افزوده نفت سیر صعودی گرفت

اراک - خبرگزاری مهر: اولین محموله های پروپیلن خالص پالایشگاهی که برای نخستین بار در کشور، در پالایشگاه امام خمینی شازند تولید شد راهی پتروشیمی بندرعباس و پتروشیمی های جنوب کشور شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، پالایشگاه امام خمینی شازند پس از اجرای طرح توسعه و رسیدن به تولید روزانه 16 میلیون لیتر بنزین، اکنون در مسیر تولید فرآورده های دیگر نفتی  قرار رفته فرآورده هایی که از تکنولوژی پیشرفته طرح توسعه پالایشگاه نصیب شد ان واحد شده است.

مدیر عامل پالایشگاه امام خمینی شازند در گفتگویی با خبرنگار مهر با بیان اینکه، طرح توسعه پالایشگاه امام خمینی شازند که به دست متخصصان کشورمان اجرا شد اکنون به عنوان یکی از مدرن ترین واحدهای پالایشگاهی کشور محسوب می شود افزود: این پالایشگاه قادر است سالانه بیش از 180 هزار تن پروپیلن با خلوص بیش از 99 درصد تولید کند تا تحویل پتروشیمی های کشور برای رونق تولید و رفع نیاز واحدهای زیردستی کشور شود.

علی اکبر میرقادری، استان مرکزی را پیشتاز تولید فرآورده های با کیفیت پالایشگاهی دانست که مهمترین آنها بنزین یورو 4 و 5 است و در ادامه گفت: با تولید پروپیلن، مازوتی در پالایشگاه نمی ماند و تولید پروپیلن در راستای حفظ محیط زیست است.

وی قیمت هر تن پروپیلن را دو هزار دلار دانست و افزود: با افزایش تولید فرآورده های نفتی در پالایشگاه، ارزش افزوده نفت و بنزین در این پالایشگاه سیر صعودی به خود گرفته است.

میرقادری با بیان اینکه، پتروشیمی های کشور به محض اطلاع از تولید پروپیلن خالص در این واحد، تماس های مکرری برای استفاده از آن داشتند که نشان از توانمندی های متخصصان در این پالایشگاه است.

مدیر عامل پالایشگاه امام خمینی در ادامه اظهار امیدواری کرد، با افزایش حجم تولیدات این واحد پالایشگاهی گام های بلندی در توسعه و خودکفایی کشور برداشته شود.

کد خبر 2039559

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha