۱۴ مرداد ۱۳۹۲، ۸:۰۳

مدیر عامل پالایشگاه امام خمینی:

روزانه بیش از 60 تن گوگرد در پالایشگاه امام خمینی شازند تولید می شود

 روزانه بیش از 60 تن گوگرد در پالایشگاه امام خمینی شازند تولید می شود

اراک - خبرگزاری مهر: مدیر عامل پالایشگاه امام خمینی شازند گفت: اکنون تولید گوگرد در پالایشگاه امام خمینی به روزانه بیش از 60تن رسیده است که سالانه به بیش از 700 تن می رسد و نشان از به ثمر نسشتن توانمندی داخلی است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهندس علی اکبر میر قادری عصر یکشنبه در جریان بازدید مدیر عامل پتروشیمی شازند از پالایشگاه امام خمینی افزود: این میزان تولید در روز بدين معنا است كه 10 برابر گوگرد را در فرآورده هاي نفتي كم كرده ايم و اين كمك بزرگي است به محيط زيست .

وي گفت اين پروژه مي تواند الگويي براي ساير پروژه ها و آيندگان باشد و از بابت مديريت توليد، اعم از بهره برداري، تعميرات و حتي خدمات فني مهندسي مي تواند نمونه باشد زيرا كه در طول يك سال حدود 20 واحد عملياتي در مدار توليد قرار گرفت واين تجربه بزرگي براي صنعت است .

میرقادری راه اندازی پالایشگاه امام خمینی شازند با تکیه بر توان بومی دانست و گفت: تمام واحدهای این پالایشگاه اکنون در مدار توبید قرار دارد و هیچ مشکلی در روند تولید نداریم.

مديرعامل با بيان اينكه، اين كار بزرگ مديون زحمات پرسنل زحمت كش و هماهنگي ها و صداقت گفتاردركاركنان پالايشگاه و همچنين پشت گرمي هاي مكرر مديريت ارشد پالايش و پخش است افزود: همكاري هاي به موقع و سريع مديريت محترم پتروشيمي شازند را فراموش نكرده و نمي كنيم و از صميم قلب از ايشان تشكر و قدرداني مي شود و اميد است اين تعامل وگفتمان هرچه بيشتريراي رفع كاستي ها و كاهش هزينه هاي دوطرف ادامه داشته باشد .
 
 در ادامه مهندس رحماني مدير عامل پتروشيمي ضمن خداقوت و با تقدير از مديريت و دست اندركاران اين پروژه ملي گفت : درواقع اين كار بزرگ شما موجب غرور ملي است و جاي بسيار خرسندي است كه با نيروي هاي خودي و توانمندي جوانان پالايشگاه چنين كار عظيمي را در بدترين شرايط سياسي و اوج تحريم هاي دشمنان به ثمر رسانديد و بحث مشكل كمبود بنزين در كشور را براي هميشه حل نموديد و اين بيشتر شبيه به يك معجزه بود .

وي گفت: كاري كه توسط شما صورت گرفته و به ثمر نشسته كار بزرگي است كه با هيج تشكر و مبلغ ريالي قابل جبران نيست لذا بنده به سهم خود از همكاريهاي مديريت و دست اندركاران پالايشگاه تقدير مي كنم كه در شرايط سخت كاريتان نسبت به تامين خوراك شركت ما كمك كرديد .

رحماني افزود: ما خواهان تشكيل جلسات بيشتر حداقل ماهي يكبار و حتي بيشتر براي تبادل افكار در دومجتمع پالايشگاه و پتروشيمي هستيم تا بتوانيم ضمن شناسايي نقاط ضعف و قوت در همسايگي هم با تلاش مضاعف راهكارهايي را براي سرعت بخشيدن به انجام كارهاي جديد پيدا نماييم .

سپس مهندس شاهوردي مدير عمليات پالايشگاه ضمن تبريك راه اندازي واحدهاي جديد پتروشيمي به مديريت و كاركنان توانمند آن مجتمع گفت: براي تسريع در زمان عمليات و كاهش هزينه ها ي ايجاد خطوط لوله بين پتروشيمي و پالايشگاه بايد گفت كه پالايشگاه موفق به انجام بخش مهم آن تا مرز پتروشيمي شده است و منتظرادامه كار از پتروشيمي هستيم .

وي با اشاره به موفقيت جلسات كارشناسي في مابين گفت: ايجاد خطوط بين پتروشيمي و پالايشگاه جهت دريافت محصولات وسيستمهاي آب ، برق و بخار بخصوص آب دي ام (DM)ضروريست و ازدريافت ماده شيميايي (DEA)جهت واحدهاي جديد به عنوان يك نياز ياد كرد و تاكيد نمود مي بايست براي سرعت بخشيدن به فرايند انجام كار از بروكراسي اداري و دست و پاگير كاسته شود .  

مهندس شاهوردي در پايان ضمن اعلام آمادگي براي جلسات  بيشتر و تبادل افكار و انديشه متخصصين دوطرف ، خواستار امضاء قرارداد في مابين جهت تسريع در ارسال محصولات و خوراك واحدها شد.
 

کد خبر 2110119

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha