۴ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۲:۴۰

احمدی مقدم:

مردم هوشیارند و واکنشی بعد از سخنان احمدی نژاد نداشتیم/ یک زن روانی مهدیه را آتش زد

مردم هوشیارند و واکنشی بعد از سخنان احمدی نژاد نداشتیم/ یک زن روانی مهدیه را آتش زد

رئیس پلیس کشور با بیان اینکه نباید فضای اجتماع و جامعه پیش از انتخابات متلاطم شود گفت: مردم آگاه و متوجه هستند و واکنشی را درباره سخنان رئیس جمهور در جامعه نمی بینیم.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار اسماعیل احمدی مقدم روز چهارشنبه در حاشیه مراسم دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی در جمع خبرنگاران در خصوص راه اندازی بازداشتگاه پلیس آگاهی در دانشگاه علوم انتظامی اظهار داشت: اگر بازداشتگاهی در نیروی انتظامی در حال ساخت باشد حتماً مجوز سازمان زندان ها را دارد. مکان ساخت بازداشتگاه مهم نیست و پلیس آگاهی کاری با انتخابات ندارد. این پلیس را سارقان، قاتلان و مجرمان سر و کار دارد و با توجه به کمبود زمین ناگزیر هستیم که از اراضی خودمان استفاده کنیم.

رئیس پلیس کشور در خصوص آمادگی پلیس برای برگزاری انتخابات و تامین امنیت آن گفت:  در قرارگاه امام علی(ع) همه امکانات بسیج شده است و قبل از انتخابات تمامی نیروها آموزش های لازم را دیده اند. ضمن این که امنیت نامزدها، تبلیغت و  متینگ ها را نیز تامین می کنیم. پلیس امیدوار است انتخابات در مرحله اول به پایان برسد اما آمادگی لازم برای مرحله دوم انتخابات وجود دارد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه انتخابات شوراها نیز همزمان با انتخابات ریاست جمهوری برگزار می شود مراکز رای گیری افزایش یافته و می توان گفت که رکوردی در خصوص مراکز رای گیری ثبت می شود. البته نیروی انتظامی مسئولیت سنگینی در تامین امنیت انتخابات دارد اما در صورت نیاز از نیروهای دیگر سازمان ها به عنوان نیروی کمکی استفاده می کنیم.

رئیس پلیس کشور با رد وقوع جرم انتخاباتی از سوی نامزدهای احتمالی تاکید کرد: تا کنون کسی رسماً وارد فعالیت های انتخاباتی نشده است و افراد تنها اعلام آمادگی کرده اند. حرف زدن در این رابطه ممنوع نیست و پلیس براساس قوانین ستاد انتخابات در این خصوص رفتار می کند.

احمدی مقدم در پاسخ به سوال خبرنگار مهر که از او پرسیده بود سخنان دکتر احمدی نژاد در خوزستان باعث ایجاد مشکلات در انتخابات می شود؟ گفت: هر نوع اظهار نظری که شائبه ایجاد کند که مردم در کشور تصمیم گیرنده نهایی نیستند خوب نیست. در مجموع نظام آزادی بیان و انتخابات وجود دارد و همه سلایق سیاسی می توانند در انتخابات شرکت کنند. امروز مردم خودشان آگاهی لازم را دارند و می دانند که چه کسی حرفهایش درست است و چه کسی وعده ها انتخاباتی می دهد و در تصمیم گیری ها متوجه می شوند آیا فردی که این وعده ها را داده است می تواند به آن عمل کند یا نه.

وی افزود: باید تلاش کنیم فضای اجتماع  و جامعه پیش از انتخابات متلاطم و ناآرام نشود. البته مردم خودشان بیش از همه هوشیار هستند و ما نیز واکنشی از سوی آنها در خصوص این سخنان در جامعه نمی بینیم.

جلوگیری از رفتارهای ناپسند در چرخاندن اراذل و اوباش در سطح شهر

رئیس پلیس کشور در پاسخ به سوال خبرنگاری که از او پرسیده بود چرا در مریوان لباس زنانه بر تن یکی از اراذل و اوباش شده بود، با رد این موضوع گفت:  لباس زنانه به آن مفهومی که مد نظر همه هست بر تن اراذل و اوباش پوشیده نشده بود و تنها یکپارچه قرمز بر سر آن بسته بودن البته به مسئولان آن یگان تذکر دادیم ضمن اینکه بخشنامه ای به سراسر کشور ارسال کردیم که از ابتکاراتی ماند انداختن آفتابه به گردن اراذل و اوباش که پسندیده نیست استفاده نکنند. 

وی ادامه داد: ضمن اینکه ماموران دیگر حق ندارند از روش های تحقیرآمیز و این گونه ابتکارات استفاده کنند. در آستانه انتخابات رسانه های خارجی به دنبال ایجاد ناامنی در کشور هستند و ما نباید خودمان خوراک خبری برای آنها ایجاد کنیم. اراذل و اوباش را برای درس عبرت گرفتن در شهرها می چرخانند که ما نیز گفته ایم براساس قانون این افراد در شهر چرخانده شوند تا درس عبرتی برای سایرین باشد.

به گفته احمدی مقدم در انتخابات ریاست جمهوری تمامی عامل ستادی و نیروهای پلیس در  قرارگاه ظفر ساماندهی شده و آموزش می بینند تا برای انتخابات مورد استفاده قرار گیرند.

وی با رد افزایش سرقت مسلحانه تاکید کرد: سال گذشته و امسال روند وقوع سرقت مسلحانه سیر نزولی داشته است اگرچه در برخی سرقت ها با توجه به وسعت سرقت و انتشار این خبر در رسانه ها این سوزه ها در جامعه پخش می شود. البته پلیس آگاهی نیز به سرعت این گونه پرونده ها را رسیدگی می کند.

متهم حادثه مهدیه تهران تعادل روحی و روانی ندارد

احمدی مقدم با بیان اینکه یک زن که تعادل روحی و روانی نداشته است روز  دوشنبه وارد مهدیه تهران شده بود و اقدام به آتش زدن میز و صندلی ها کرده بود. این زن بلافاصله دستگیر شد که مشخص شد دارای تعادل روحی و روانی نیست.

وی در رابطه با شماره گذاری خودروها بر اساس استاندارد یورو 4 نیز گفت:  پلیس در چارچوب مقررات و قانون عمل کرده و صدور مجوز عدم شماره گذاری بر عهده محیط زیست و استاندارد است. البته افزایش قیمت ها در ماه های اخیر باعث رکود شده است که امیدواریم با ساماندهی این موضوع دغدغه های مردم رفع شود. استاندارد یورو4 است نیز نیازمند سوخت یورو 4 است که دستگاه ها باید در این حوزه با هم هماهنگ شوند.

خبرنگاری از احمدی مقدم پرسید که آیا اجرای طرح امنیت اخلاقی همزمان با انتخابات در کاهش حضور مردم در این حماسه بزرگ تاثیرگذار است که وی با رد این موضع تصریح کرد: یکی از مشکلات و حاشیه ها در ایام انتخابات این است که قوانین تعطیل یا لغو می شوند. در انتخابات گذشته نیز شاهد بودیم که ساخت و سازها غیرمجاز به دلیل عدم نظارت در ایام انتخابات افزایش یافت و مناطقی مثل زیتون و مرتضی گرد به وجود آمد. به دلیل انتخابات این مسایل رها شده بود که بی نظمی هایی را به وجود آورد.

وی افزود: در ایام انتخابات مردم انتظار دارند که کمتر جریمه کنیم یا اینکه سخت گیری های لازم را نداشته باشیم اما قانون چه زمان انتخابات و چه بعد از آن نباید تعطیل شود. اگرچه پلیس در برخی ایام همانند انتخابات به دلیل ماموریت های ویژه برخی از ماموریت هایش مانند طرح امنیت اجتماعی تنزل می کند اگرچه ما وظایف خود را تعطیل نمی کنیم و اجرای قانون همچنان ادامه دارد.

کد خبر 2039697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha