۶ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۴:۴۹

حجت الاسلام يعقوبي:

ملت در انتخابات شيفتگان خدمت را از تشنگان قدرت بازشناسند

ملت در انتخابات شيفتگان خدمت را از تشنگان قدرت بازشناسند

بجنورد - خبرگزاري مهر: امام جمعه بجنورد با اشاره به انتخابات رياست جمهوري و شوراهاي اسلامي شهر و روستا گفت: مردم در انتخابات پيش رو شيفتگان خدمت را از تشنگان قدرت بازشناسند.

 به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابوالقاسم يعقوبي در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته مركز خراسان شمالي كه در محل مصلي امام خميني(ره) بجنورد برگزار شد، بر تسهيل شرايط ازدواج براي جوانان تاكيد و عنوان كرد: متاسفانه در حال حاضر هزينه هاي ازدواج بسيار افزايش يافته و مشخص است كه در چنين شرايطي جوانان رغبت چنداني به تشكيل خانواده نشان نمي دهند.

وي همچنين از بالا بودن ميزان مهريه ها نيز انتقاد كرد و افزود: بنا به فرموده حضرت محمد(ص) با ميمنت ترين خانم كسي است كه ميزان مهريه آن پايين باشد و خانواده ها و جوانان بدانند كه مهريه سنگين سبب بي بركتي در زندگي خواهد شد.

حجت الاسلام يعقوبي در ادامه با اشاره به فرا رسيدن هفته كار و كارگر اظهار داشت: دين مبين اسلام به مسئله كار اهتمام فراوان داشته و براي قشر كارگر نيز اكرام ويژه اي قائل است.

وي با بيان اينكه دين اسلام عزت و احترام فراواني براي كارگر در نظر گرفته است، اضافه كرد: برخي از حقوق مهم كارگر از جمله تعيين حقوق در ابتداي شروع كار، پرداخت حقوق كارگر پيش از رفع خستگي وي و ... در احاديث اسلامي تاكيد شده و از طرف ديگر نيز از كارگران خواسته شده تا ضمن انجام درست كار، وجدان كاري داشته و تلاش براي به دست آوردن لقمه حلال را براي خود عبادتي بزرگ بدانند.

رئيس شوراي فرهنگ عمومي خراسان شمالي در بخش ديگري از سخنان خود به 12 ارديبهشت و سالروز شهادت استاد مرتضي مطهري و روز معلم پرداخت و گفت: شهيد مطهري از جمله كساني بود كه در راه اعتلاي دين مبين اسلام متحمل زحمات فراواني شد.

وي با تاكيد اينكه انديشه ها و كتاب هاي شهيد مطهري منشاء انقلاب اسلامي ايران بود، اظهار داشت: اين انديشمند بزرگ در زمينه خرافه زدايي از دين اسلام و معرفي اسلام ناب محمدي به جهانيان تلاش هاي فراواني انجام داد.

حجت الاسلام يعقوبي در ادامه به انتخابات يازدهمين دوره رياست جمهوري و چهارمين دوره شوراهاي اسلامي شهر و روستا در 24 خرداد ماه سال جاري اشاره كرد و افزود: مردم ايران اسلامي در انتخابات پيش رو شيفتگان خدمت را از تشنگان قدرت بازشناخته و كساني را براي اداره امور تعيين كنند كه به معناي واقعي در پي خدمت رساني به مردم باشند.

وي در پايان به حضور بيش از 100 هزار نفري مردم بجنورد در همايش بزرگ پياده روي صبح جمعه پرداخت و با قدرداني از اين حركت عظيم مردم، اظهار داشت: مردم ورزش دوست بجنورد در اين روز با حضور كم نظير خود حماسه اي آفريدند و به اميد خدا اين حماسه آفريني، مقدمه خلق حماسه اي بزرگتر در روز 24 خرداد ماه خواهد شد.

کد خبر 2041078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha