۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۲:۵۱

معاون نمایشگاه کتاب تهران اعلام کرد؛

اختصاص بخشی از فضای سالن یاس به ناشران جامانده از حضور در نمایشگاه

اختصاص بخشی از فضای سالن یاس به ناشران جامانده از حضور در نمایشگاه

معاون امور نمایشگاهی بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از اختصاص بخشی از فضای خالی سالن یاس به تعدادی از ناشران جامانده از حضور در این نمایشگاه طی امروز خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اللهیاری فومنی معاون امور نمایشگاهی بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی تهران صبح امروز چهارشنبه 11 اردیبهشت در جمع خبرنگاران از تلاش برای دادن غرفه برای ناشران جامانده از حضور در این نمایشگاه خبر داد.

وی گفت: ناشران عمومی که بر اساس ضوابط نمایشگاه تعداد کتاب‌هایشان به حد نصاب رسیده است یعنی حداقل 35 عنوان کتاب در سه سال گذشته منتشر کرده‌اند که 15 عنوان آنها چاپ اول بوده است، در شبستان جانمایی شدند.

اللهیاری فومنی اضافه کرد: ما طی یک مرحله حد نصاب را تا 30 عنوان کتاب هم کم کرده‌ایم، بلکه ناشران بیشتری در نمایشگاه حضور پیدا کنند.

وی گفت: در ادامه معاونت اجرایی نمایشگاه به ما اعلام کرد که امکان استقرار تعدادی از ناشران در سالن یاس که بخشی از آن خالی مانده است، وجود دارد. ما در پی این مسئله این امکان را به ناشرانی که نتوانسته بودند به هر دلیلی در نمایشگاه حضور پیدا کنند، دادیم.

معاون امور نمایشگاهی نمایشگاه بیست و ششم اضافه کرد: ما با توجه به جمیع مسائل حوزه نشر از جمله بحث‌های اقتصادی آن به این دسته از ناشران اعلام کردیم که از فضای حیاط سالن یاس استفاده کنند و این مسئله بر این اساس صورت گرفت که پیش بینی می‌شد جمعیت بازدیدکننده سالن یاس کم باشد. بر این اساس ما با اتحادیه ناشران ایران (آشنا) و از طریق کمیته ناشران داخلی به این دسته از ناشران اعلام کردیم که می‌توانند از این فضا استفاده کنند.

به گفته اللهیاری این فضا هم اکنون برای آن دسته از ناشران تهرانی و شهرستانی که از حضور در نمایشگاه باز مانده‌اند، فراهم است. با این حال این مقام مسئول در نمایشگاه کتاب تهران فضای باقی مانده برای جانمایی ناشران جامانده از حضور در نمایشگاه به اندازه 5 یا 6 غرفه برآورد کرد.

وی درباره وضعیت حضور ناشران محروم از حضور در نمایشگاه قبل، در نمایشگاه امسال گفت: تعدادی از ناشران سال گذشته تخلفات محدودی داشتند که در هر صورت رای بدوی مبنی بر محرومیت آنها از حضور در نمایشگاه امسال صادر شده بود. این ناشران سال گذشته درخواست تجدیدنظر در رای خود داده بودند که چندی پیش کمیته رسیدگی به تخلفات ناشران تشکیل جلسه داد و موافقت شد که تعدادی از آنها در نمایشگاه کتاب تهران حضور یابند.

به گفته اللهیاری این ناشران عمدتاً ناشران آموزشی و دانشگاهی هستند و تعداد ناشران عمومی این بخش اندک است. بر اساس تصمیم کمیته ناشران داخلی این تعداد از ناشران در محل‌های خود و به ترتیب حروف الفبایی مستقر شدند.

وی در خصوص نشر چشمه هم با یان اینکه این ناشر در نمایشگاه امسال حضور ندارد، یادآور شد: برای موضوع تجدید نظر در رای صادره از کمیته رسیدگی به تخلفات ناشران، این ناشر درخواست تجدید نظر کرد، اما به هر حال رسیدگی به آن در کمیته تجدید نظر زمان‌بر است و نیاز به مستندات بیشتری دارد. هر رایی در مورد این ناشر صادر شود، اطلاع رسانی خواهد شد.

اللهیاری همچنین از واگذاری غرفه‌هایی که مسئولان آنها به هر دلیل آن را آماده نکرده‌اند، به دیگر ناشران متقاضی تا پایان وقت امروز خبر داد و در عین حال گفت: ممکن است تعداد انگشت شماری غرفه هنوز چیده نشده باشد، اما در صورت اعلام انصراف ناشر، کمیته ناشران داخلی فضای مربوطه را در اختیار دیگر متقاضیان قرار خواهد داد. جمع بندی نهایی در این خصوص امروز صورت می‌گیرد.

کد خبر 2044842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha