۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۲:۲۱

کانون پرورش فکری با «کتاب‌های خودمان» نمایشگاه آمده است

کانون پرورش فکری با «کتاب‌های خودمان» نمایشگاه آمده است

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با 1000 عنوان کتاب جدید و قدیمی از جمله «کتاب‌های خودمان»، کتاب‌های بریل، گویا، الکترونیک و آثار نوستالژیک خود درنمایشگاه کتاب تهران شرکت کرده تا کودکان دیروز و امروز را با خود همراه کند.

به گزارش خبرنگار مهر، سالن 24 را تا به انتها که بروی به غرفه‌ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می‌رسی؛ چادری جدا از چادر ناشران کودک اما پیوسته و در امتداد آن. بچه‌ها از این‌سو به آن سو می‌روند و کتاب می‌خرند و بیش از کتاب، جامدادی و جاسی‌دی. زیر لب به شکوه می‌گویی: اینجا نمایشگاه کتاب است، نه لوازم‌التحریرفروشی اما وقتی می‌شنوی قیمت جامدادی‌های فلزی، 2000 تومان است به قصد خرید به سمت‌شان می‌روی ...

این زرق و برق‌ها، نباید تو را از رسیدن به اصل و توجه به آن بازنمی‌دارد؛ اصل، همان کتاب است؛ یار مهربانی که دانا و خوش بیان هم هست و با تو سخن‌های بسیار می‌گوید.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با 1000 عنوان کتاب که 64 عنوان آن، چاپ نخست و 165 عنوان مربوط به کانون زبان ایران است در نمایشگاه کتاب شرکت کرده؛ تعداد رمان‌های نوجوان به 50، بریل 70 و کتاب‌های الکترونیک  و گویای کانون نیز هر کدام به 40 عنوان می‌رسد.

«طرح رمان نوجوان»، طرحی است که از چندسال پیش تاکنون با هدف حمایت از تالیف و نویسندگان داخلی اجرایی شده؛ تاکنون 50 رمان منتشر و با استقبال مخاطبان روبرو شده است. انتشار کتاب به خط بریل هم یکی دیگر از سیاست‌های کانون برای توجه به کودکان نابینا و با نیازهای ویژه است؛ کتاب‌هایی که به جز فروش عمومی در کتابخانه‌های فراگیر کانون هم ارائه می‌شوند.

کتاب‌های الکترونیک، کتاب‌های گویا، کتاب ـ سی‌دی و کتاب ـ فیلم‌ها هم با هدف جذب کودکان امروز منتشر شده‌اند؛ بچه‌هایی که بیشتر خواهان فیلم و سی‌دی و بازی رایانه‌ای هستند.

«کتاب‌های خودمان» از دیگر طرح‌های کانون پرورش فکری است؛ مربیان کانون که شاعر و نویسنده‌اند این کتاب‌ها را نوشته و منتشر کرده‌اند.

اما کودکان دیروز هم می‌توانند کتاب‌های دوران بچگی خود را در غرفه کانون پیدا کنند و ورق بزنند. «پیروزی بر شب»، «خانه رحیم آقا کجاست»، «دونده» و... از جمله آنهاست. کانون پرورش فکری آمده تا کودکان دیروز و امروز را با خود همراه کند. 

کد خبر 2046477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha