۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۳:۵۵

تعرفه گمرکی واردات ماشین‌آلات چاپ حذف شد

تعرفه گمرکی واردات ماشین‌آلات چاپ حذف شد

مدیر کل دفتر چاپ وزارت ارشاد در جمع خبرنگاران از حذف تعرفه واردات ماشین آلات چاپ و برپایی دوره آموزشی کارشناسی ارشد و دکتری صنعت چاپ در دانشکده صنعت چاپ در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد علمشاهی مدیرکل امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلام صبح امروز شنبه 14 اردیبهشت در جمع خبرنگاران با اشاره به معافیت گمرکی در نظر گرفته شده برای واردکنندگان ماشین‌آلات چاپ اظهار داشت: بر اساس تفاهمنامه امضا شده میان وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت ارشاد معافیت پرداخت تعرفه گمرک برای واردکنندگان این ماشین‌آلات در نظر گرفته می‌شود.

وی افزود: چاپخانه‌های کشور نیز می‌توانند از این پس جدای از مجوز فعالیتی که از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت می‌کنند، پروانه فعالیت صنعتی نیز دریافت کنند.

علمشاهی افزود: دانشکده صنعت چاپ نیز پس از اخذ مجوز از وزارت فرهنگ و آموزش عالی از مهر ماه سال جاری در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو می‌پذیرد که این اقدام در راستای ارتقای سطح دانش اهالی صنعت چاپ و فراهم آوردن بستری برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر صورت می‌گیرد.

به گفته علمشاهی پیش از این در حوزه چاپ دانشجویان تنها در دو مقطع کاردانی و کارشناسی تحصیل می‌کردند و مدارک اخذ شده به مرکز آموزش علمی کاربردی فرهنگ و هنر واحد 5 تهران اختصاص داشت.

مدیر کل دفتر چاپ وزارت ارشاد در ادامه به تدوین سند چشم‌انداز صنعت چاپ اشاره کرد و افزود : تدوین این سند به پایان رسیده و پس از تایید نهایی تا پایان نمایشگاه رونمایی خواهد شد.

وی همچنین در مورد فعالیت‌های سالن صنعت چاپ در بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: این سالن در فضایی بالغ بر یک هزار متر و در دو مجموعه برپا شده است که هدف از این کار نمایش این صنعت و فرایند تولید کتاب به بازدیدکنندگان است، چرا که بسیاری از مردم تنها از نام نویسنده و عنوان آن مطلع هستند، اما اینکه چه فرایندی در تولید یک اثر همچون لیتوگراف، صحاف، ویراستار و طراح نقش دارند را به خوبی نمی‌دانند و امسال سعی کردیم این فرایند به صورتی زنده در معرض نمایش گذارده شود.

به گفته علمشاهی با هماهنگی اتحادیه‌های چاپ حدود یک میلیارد تومان دستگاه در این فضا مستقر شده است که در سه بخش ارائه و نمایش فرایند تولید کتاب، برپایی کارگاه‌های آموزشی برای عموم بازدیدکنندگان و معرفی توانمندی‌های صنعت چاپ کشور به فعالیت می‌پردازند.

وی همچنین تاکید کرد: بر اساس اصل 44 قانون اساسی مبنی بر فعال شدن بخش خصوصی، تلاش داریم بخش خصوصی را بیشتر به این عرصه وارد کنیم.

علمشاهی افزود: واگذاری زمین در شهرک صنعتی به چاپخانه‌داران، اعطای وام‌های ارزی و ریالی و پیش بینی آن در لایحه بودجه و بهره‌مندی از این تسهیلات از صندوق توسعه ملی از مواردی است که به عنوان تسهیلات به چاپخانه‌داران برای تقویت این بخش اختصاص داده می‌شود.

وی در مورد آماده شدن شهرک صنعتی قم خطاب به چاپخانه‌داران گفت: این شهرک آماده واگذاری است، اما درخواست چاپخانه‌داران بهره‌مندی از تخفیف بیشتر و ضمانت‌های لازم است که در شرایط کنونی و با توجه به شرایط اقتصادی موجود هنوز اقدامی صورت نگرفته است.

کد خبر 2046631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha