۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۴:۵۰

طلاب استان سمنان تخریب و نبش قبر حجربن‌عدی را محکوم کردند

طلاب استان سمنان تخریب و نبش قبر حجربن‌عدی را محکوم کردند

سمنان - خبرگزاری مهر: طلاب و روحانیان حوزه های علمیه استان سمنان اقدام ناجوانمردانه سلفی ها و وهابی های مزدور در تخریب و نبش قبر "حجربن عدی" صحابی جلیل القدر رسول خدا(ص) و یار وفادار حضرت علی(ع) را به شدت محکوم کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، طلاب و روحانیان حوزه های علمیه سمنان، سرخه و مهدیشهر پیش از ظهر شنبه با تجمع در حوزه علمیه صادقیه سمنان ضمن محكوم كردن نبش قبر حجر بن عدی، از صحابه بزرگوار نبی مكرم اسلام از سازمان ملل متحد خواستند كه برای حمايت از مراكز عبادی تمامی اديان و مرقدهای مقدس تحركی جدی از خود نشان دهند.

حجت الاسلام مهدی دانشمند از وعاظ کشور در تجمع طلاب و روحانیان سمنان گفت: شقاوت و سنگدلی به جایی رسیده است که قبر انسانی که جام شهادت را در ۱۴ قرن قبل نوشیده است، هتک حرمت شود و جنازه او را از قبر بیرون آورند و خدا می‌داند بعدا چه شده است.

وی افزود: گروه تکفیری که نه تنها به مسلمانان رحم نمی‌کند، بلکه به قبور یاران پیامبر(ص) نیز احترام نمی‌گذارد، باید بداند این عمل زشت و دور از انسانیت که همه علمای اسلام آن را کاری حرام و قبیح می‌شمارند نشانه دوری این گروه از اسلام و وابستگی به جهان کفر است.

دانشمند هتک حرمت ساحت مقدس ائمه اطهار و صحابی پیامبر اکرم و ائمه را از سیاست ها و اهداف دشمنان برای ایجاد تفرقه بین مسلمانان دانست.

وی سلفی های وهابی را دشمنان اصلی شیعیان دانست و گفت: هدف دشمنان از این اقدامات بی تفاوت ساختن مسلمانان نسبت به مقدسات است و مسلمانان باید در برابر این توطئه رذیلانه هوشیار باشند.

این واعظ، نابودی تشییع را از برنامه ها و اهداف این توطئه ها دانست و گفت: مسلمانان اعم از شیعه و سنی برای مقابله با توطئه های دشمنان باید بر وحدت و انسجام خود بیافزایند.

وی افزود: ما این جنایت بزرگ را شدیدا محکوم می‌کنیم و هرگز جامعه اسلامی به ویژه شیعیان جهان آن را فراموش نخواهند کرد و قطعا این جنایتکاران کوردل به سزای اعمالشان به زودی خواهند رسید.

دانشمند افزود: به حامیان آنها از دولتمردان ترکیه و عربستان سعودی و قطر گرفته تا آمریکا و اسرائیل می‌گوییم شرمتان باد از این جنایات زشت و ضد بشری کسانی که شما از آنها حمایت می‌کنید که با هیچ یک از معیارهای انسانیت سازگار نیست.

وی در خاتمه گفت: می‌دانیم دشمنان اسلام و در رأس آنها آمریکا و اسرائیل می‌خواهند با تشویق کردن این جنایات، جنگ مذهبی و فرقه‌ای در میان مسلمین ایجاد کنند، ولی به یقین با بیداری اسلامی هرگز موفق نخواهند شد.

طلاب و روحانیان حوزه های علمیه استان سمنان امروز با تعطیلی کلاس های درس و تجمع در حوزه های علمیه شهرهای مختلف با سردادن شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر وهابیت و سلفی ها، خشم و انزجار خود را از این اقدامات وحشیانه ابراز کردند.

مرقد "حجر بن عدی" یکی از مزارهای شیعیان در منطقه عدرا حوالی دمشق در کشور سوریه است که سلفی های مزدور اقدام به نبش قبر و دفن وی در مکانی مجهول کردند.

حجر ابن عدی، از اصحاب بزرگ پیامبر، در جنگ های صفین و جمل و نهروان، در رکاب حضرت علی(ع) شمشیر زده و در صفین نیز یکی از فرماندهان آن حضرت بود و او از ارادتمندان امام حسن و امام حسین (ع) نیز بود که به دست معاویة بن ابی سفیان به شهادت رسید.

کد خبر 2046767

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha