۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۶:۴۹

تجمع طلاب و علمای دامغانی در محکومیت نبش قبر حجربن عدی برگزار شد

تجمع طلاب و علمای دامغانی در محکومیت نبش قبر حجربن عدی برگزار شد

دامغان – خبرگزاری مهر: طلاب و علمای دامغانی با اجتماع در محل حوزه علمیه امام صادق (ع) شهر دامغان جنایت تروریست ها در سوریه و نبش قبر حجربن عدی را محکوم کردند.

به گزارش خبرنگار  مهر، طلاب و علمای دامغانی در اجتماع پیش از ظهر شنبه ضمن محکومیت جنایت تروریست ها و نبش قبر حجر بن عدی از صحابه پاک پیامبر (ص) و امیرالمومنین (ع)، شعارهای مرگ بر امریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر تروریست را سر دادند و خواستار موضع گیری سران عرب و سازمان ملل متحد در قبال این جنایت شدند.

مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) دامغان در این اجتماع ضمن محکومیت تروریست ها در سوریه و نبش قبر حجربن عدی اظهار داشت: تروریست ها با این کار خود کلکسیون جنایات خود را کامل کردند.

حجت الاسلام احمد عالیشاهی افزود: جنایتکاران علاوه بر جنایت بشری که بر علیه مردم کشور سوریه روا می دارند به قبر مطهر شخصیت های اسلامی همچون حجر بن عدی صحابه امیرالمومنین (ع) نیز رحم نکردند و تخریب آارامگاه و نبش قبر آن یاور رسول الله (ص)، پیکر مطهر ایشان را که پس از 1400 سال هنوز سالم بوده را به نقطه نامعلوم بردند.

وی یادآور شد: جنایتکاران با این حرکت زشت، ننگ ابدی را بر خود و افتخار ابدی جهان شیعه را به جهانیان نشان دادند.

مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) دامغان ضمن تاکید بر اینکه تروریست ها با حمایت امریکا و اسرائیل دست به این کار می زنند گفت: سران استکبار جهانی پشتوانه تروریست ها در اینگونه حرکات زشت هستند و باید بدانند با این حرکات زمینه نابودی خود را فراهم و پیروزی مردم سوریه را به ارمغان می آورند.

آرامگاه حجربن عدی کندی صحابه گرامی پیامبر اکرم (ص) و یاور دیرین حضرت علی (ع) در مدت خلافت امیر مومنان (ع) در هر سه جنگ صفین، نهروان و جمل در رکاب آن حضرت شمشیر زد و در سال 51 یا 53  هجری قمری به دستور معاویه به شهادت رسید.

کد خبر 2046945

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha