۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۵:۲۱

پیگیری خبر/

نظارت مستمر بر نانوایی های دهلران/ آرد شهرستان با کیفیت شده است

نظارت مستمر بر نانوایی های دهلران/ آرد شهرستان با کیفیت شده است

دهلران - خبرگزاری مهر: دبیر کارگروه امورات اجرایی گندم ونان شهرستان دهلران گفت: نظارت بر نانوایی های سطح شهرستان دهلران به طور مستمر انجام می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، هفته گذشته گزارشی تحت عنوان "نان بی کیفیت بر سر سفره های مردم دهلران/ مسئولان نظارت کنند" در خبر گزاری مهر منتشر شد که بعد از درج این گزارش مسئولان وارد عمل شدند و با پیگیری نظارت خود بعد از مدت ها نان باکیفیت مجدد بر سر سفره های مردم دهلران آمد به طوری که سید محسن موسوی امام جمعه دهلران از بالا رفتن کیفیت نان در این شهرستان ابراز رضایت کرد.

هوشنگ نادری دبیر کارگروه امورات اجرایی گندم و نان شهرستان دهلران در گفتگو با مهر گفت: در شهرستان دهلران 60 واحد نانوایی وجود دارد و شش نوع نان در شهرستان پخت می شود.

وی اظهار داشت: یکی از عوامی که باعث شد مدتی در شهرستان دهلران نان از کیفیت مطلوبی برخوردار نباشد فرسودگی دستگاه های کارخانه آرد شهرستان بود که خوشبختانه با پیگیرهای صورت گرفته و کمک مسئولان شهرستان در سال گذشته یک میلیارد و 600 میلیون تومان برای تجهیز کارخانه آرد به دستگاه های به روز تسهیلات به این کارخانه اختصاص یافت که تمام دستگاه ها برای این کارخانه خریداری و نصب شده است.

نادری تصریح کرد: باتوجه به تعویض تمام دستگاه های این کارخانه آرد مصرفی شهرستان باکیفیت بالا و مرغوبی تولید می شود.

دبیر کارگروه امورات اجرایی گندم و نان شهرستان دهلران بیان داشت: سال گذشته یک دوره آموزشی با همکاری شرکت غله و فنی حرفه ای استان برای بالابردن مهارت افراد شاغل در نانوایی های شهرستان برگزار شده  است.

وی گفت: در این دوره 37 نفر آموزش های نحوه بالابردن کیفیت نان، نحوه استفاده از خمیر مایه و عمل آوری خمیر و....را فرا گرفته اند.

نادری عنوان کرد: در سال گذشته 90 درصد دستگاه های پخت نان با استفاده از تسهیلات در  شهرستان دهلران تعویض شده اند و در صورت مراجعه متصدیان برای تعویض ما این آمادگی را داریم که نسهیلات را در اختیار آنها بگذاریم.

دبیر کارگروه امورات اجرایی گندم و نان شهرستان دهلران افزود: سرانه مصرف آرد شهرستان اعم از خانه پز (روستایی) و نانوایی ماهیانه پنج هزارو 500 تن است.

وی بیان داشت: سرانه مصرفی آرد به ازی هر نفر در سال گذشته بیش از 10 کیلو بوده که در حال حاضر سرانه هر نفر هشت کیلو شده که سرانه مصرفی آرد در شهرستان کاهش یافته است.

نادری تصریح کرد: کارگروه به صورت مستمر طی گشت های که دارد بر نحوه پخت نانوایی های شهرستان نظارت دارد ودر صورت تخلف برابر قانوان با آنها برخورد می شود.
 
دبیر کارگروه امورات اجرایی گندم و نان شهرستان دهلران اظهار داشت: برای بالا بردن کیفیت پخت نان شهرستان یک دوره آموزشی دیگر در دستور کار کارگروه قرار دارد و در آینده نزدیک این دوره آموزشی برای افراد شاغل در نانوایی ها برگزار  می شود.

وی بیان داشت: کارگروه به صورت مستمر نحوه تولید آرد، نظارت بر پخت نان و ساعت کاری را در دستور کار روزانه خود دارد و از شهروندان خواست در صورت پایین بودن کیفیت نان با دستگاهای نظارتی شهرستان تماس بگیرند تا موضوع پیگری شود ودر صورت محرز بودن عدم کیفیت نان برابر قانون با آنها برخورد می شود.

کد خبر 2049298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha