۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۵:۴۰

سند توسعه دستاوردهای طرح حفاظت از تالاب های ایران امضا شد

سند توسعه دستاوردهای طرح حفاظت از تالاب های ایران امضا شد

سند توسعه دستاوردهای طرح حفاظت از تالابهای ایران ظهر امروز با حضور رییس سازمان محیط زیست و «گری لوئیس» نماینده مقیم برنامه توسعه سازمان ملل متحد امضا شد.

به گزارش خبرنگار مهر، فاز اول اجرای طرح حفاظت از تالاب های ایران از سال 84 در قالب همکاری مشترک بین سازمان حفاظت محیط زیست، صندوق تسهیلات محیط زیست جهانی ودفتر توسعه ملل متحد وبا هدف معرفی سازوکار مناسب حذف یا کاهش تهدیدات اکوسیستم های تالابی آغاز شد .

سند توسعه دستاوردهای طرح حفاظت از تالاب های ایران که امروز به امضا رسید در واقع الحاقیه طرح حفاظت از تالاب های ایران است .

محسن سلیمانی روزبهانی مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب های ایران در مراسم امضای این سند گفت: تغییر اقلیم، تغییر الگوی زندگی مردم و توسعه پایدار دغدغه هایی هستند که تالاب های کشور را تهدید می کنند. توسعه پایدار در کنار حفاظت از اکوسیستم های طبیعی موجب نگه داری از تالاب ها می شود . براساس طرح حفاظت از تالاب ها ، برنامه مدیریت یکپارچه تالاب ها تدوین شد و سه تالاب ارومیه، شادگان و پریشان به عنوان تالاب های پایلوت انتخاب شدند.

وی اظهار داشت: در اجرای طرح مدیریت یکپارچه تالاب ها تلاش شده است تا حضور مردم در حفاظت از این اکوسیستم ها پررنگ شود از این رو 60 کارگاه ملی و بین المللی برگزار شد و2 هزار و 500 نفر تحت آموزش قرار گرفتند.

سلیمانی یادآور شد: که در طول اجرای این طرح برنامه های جامع مدیریتی زیادی تدوین و تصویب شد که بسیاری از آن ها به تصویب هیات وزیران رسید. در این طرح به مدیران آموزش داده شد تا در شرایط خشکسالی چگونه حوزه های آبی خود را مدیریت کنند.

در این مراسم که در سازمان حفاظت محیط زیست برپا شد ، فعالیت های هشت ساله طرح ملی حفاظت از تالاب های ایران در قالب یک بسته اطلاعاتی به سازمان حفاظت محیط زیست ارایه شد.

کد خبر 2049541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha