۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۸:۱۳

حبیبی:

شهید مطهری الگوی عملی برای معلمان و فرهنگیان است

شهید مطهری الگوی عملی برای معلمان و فرهنگیان است

قزوین- خبرگزاری مهر: مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: مربيان و معلمان بايد در فعاليت هاي خود با الگو گرفتن از استاد شهید مرتضي مطهري، زمینه رشد علمی و دینی دانش آموزان را با انگیزه بیشتری فراهم کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم تجلیل از معلمان نمونه كشوری و استانی با حضور استاندار قزوین و جمعی از مدیران كل دستگاه های اجرایی استان روز سه شنبه در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد.
 
جعفر حبیبی در این مراسم با قدرداني از خدمات فرهنگيان گفت: دانش آموزان آينده سازان اين مرز و بوم هستند لذا باید در جهت رشد علمي و دینی آنان تلاش بیشتری کرد.

حبیبی افزود: هفته معلم فرصت مناسبی است تا نسبت به ارج نهادن به جایگاه این مقام شامخ توجه و بازنگری شود که در این راستا در یکی دو سال گذشته مراسم تجلیل و قدردانی از معلمان نمونه استان توسط استانداری و سایر دستگاه های اجرایی استان برگزار می شود.

وی تصریح کرد: براساس شیوه نامه انتخاب معلم نمونه سه حیطه ارزشی، دانشی و مهارتی امتیاز بندی شدند و در پایان 307 معلم نمونه در استان شامل یك نفر معلم نمونه كشوری، 16 معلم نمونه استانی و290 معلم نمونه منطقه ای با كسب امتیازات لازم برگزیده شدند.

حبیبی با اشاره به تدوین و ابلاغ سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، سند جامع برنامه درسی ملی و ابلاغ سیاست های تحولی آموزش و پرورش توسط مقام معظم رهبری طی چند روز گذشته افزود: فرآیند یادگیری و یاددهی بر همین اساس تنظیم شده و آموزش و پرورش برای حركت تحولی خود از نقشه راه و تمام قوانین و مقررات برخوردار است.
 
این مسئول یادآورشد: نظام رتبه بندی معلمان نیز با جدیت در حال پیگیری است که با تصویب آن معلمان با داشتن سابقه استادی به عنوان عنصری پژوهنده از جایگاه خاصی برخوردار خواهند شد.

حبیبی بیان کرد: همچنین راه اندازی 10 هزار مدرسه قرآنی در کشور از کارهای ارزشمندی است که توسط آموزش و پرورش اجرایی شده و هوشمندسازی مدارس نیز در استان با جدیدت در حال پیگیری است و تاکنون یک هزار و 341 کلاس درس در استان هوشمندسازی شده و قزوین رتبه سوم کشوری را در این بخش به خود اختصاص د اده و تا پایان برنامه پنجم توسعه تمامی کلاس ها در استان هوشمند می شود.
 

در این مراسم از 16 معلم نمونه استان قزوین و یک معلم نمونه کشوری تجلیل شد.

 

 

کد خبر 2049686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha