۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۱:۵۵

محمدرضا شمس:

حتی نویسندگان هم دیگر نمی‌توانند کتاب بخرند

حتی نویسندگان هم دیگر نمی‌توانند کتاب بخرند

یک نویسنده کودک و نوجوان در بازدید از نمایشگاه کتاب گفت: ما که نویسنده‌ایم و کتاب، ابزار حرفه‌ای کار ماست، به دلیل گرانی قیمت نمی‌توانیم کتاب بخریم.

محمدرضا شمس، نویسنده کودک و نوجوان در بازدید از سالن کودک و نوجوان نمایشگاه کتاب گفت: نمایشگاه امسال، چه به لحاظ تعداد بازدیدکننده‌ها و چه از نظر چیدمان غرفه‌ها خلاف انتظارم بود. اولین بار است که نمایشگاه را این اندازه خلوت می‌بینم؛ از سوی دیگر این سالن‌ها و این سبک چیدمان تا چه اندازه‌ها بچه‌ها را جذب می‌کند؟

نویسنده کتاب «پهلوان پنبه» با اشاره به این‌که سال‌هاست نمایشگاه کتاب، کاربرد اصلی خود را از دست داده افزود: نمایشگاه کتاب، فرصت و فضایی است تا ناشران و نویسندگان و تصویرگران ارتباط بیشتر و بهتری با هم برقرار کنند و ناشران، نویسندگان را بشناسند و تعامل بیشتری باهم داشته باشند و به معرفی آثارشان بپردازند؛ یک روز را هم به فروش کتاب اختصاص می‌دهند اما نمایشگاه کتاب ما به یک فروشگاه بزرگ کتاب تبدیل شده است.

شمس گرانی کاغذ و کاهش قدرت خرید مردم را یکی از دلایل خلوت بودن نمایشگاه کتاب امسال دانست و افزود: بهای کاغذ و کتاب بالا رفته و مردم قدرت چندانی برای خرید کتاب ندارند. خود نویسندگان که باید مطالعه داشته باشند و کتاب، ابزار کارشان است نمی‌توانند کتاب بخرند.

کد خبر 2049898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha