۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۰:۰۰

معاون نمایشگاه کتاب تهران:

تاکنون همه تخلفات نمایشگاه کتاب تهران کمی بوده است؛ نه کیفی

تاکنون همه تخلفات نمایشگاه کتاب تهران کمی بوده است؛ نه کیفی

معاون امور نمایشگاهی بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تاکید کرد: تمام موارد تخلف نمایشگاه امسال، تا کنون کمی بوده است نه کیفی.

محمد اللهیاری فومنی مدیر اداره کتاب وزارت ارشاد و معاون امور نمایشگاهی بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه کمیته رسیدگی به تخلفات ناشران هر روز بعد از ظهر در مصلای تهران تشکیل جلسه می‌دهد تا به تخلفات احتمالی رسیدگی کند، گفت: در این جلسات، مواردی که تخلف، تکرار شده باشد و یا با تذکر شفاهی و کتبی مرتفع نشده باشد و یا دفعات تکرار آن تخلف زیاد باشد، بررسی می‌شود و آرائی در این باره صادر می‌کند.

وی با تاکید بر این نکته که «این رویه در سال‌های قبل هم بوده است» درباره آرایی که تا این لحظه از سوی کمیته رسیدگی به تخلفات ناشران صادر شده است، افزود: تا کنون تمام مواردی که در این کمیته مطرح شده، کمی بوده است.

اللهیاری اضافه کرد: همانطور که رئیس کمیته رسیدگی به تخلفات ناشران اعلام کرده و نیز بر اساس گزارش‌هایی که از مدیر کمیته ناشران داخلی، مدیر کمیته بین‌الملل و مدیر کمیته نظارت محتوایی نمایشگاه رسیده، امسال میزان رعایت ضوابط نمایشگاه از سوی ناشران به مراتب نسبت به سال‌‌های گذشته بهتر بوده است.

معاون امور نمایشگاهی بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با اشاره به اینکه ناشران با آگاهی کامل از مقررات و ضوابط نمایشگاه کتاب تهران در آن ثبت نام کرده‌اند و لذا باید نسبت به برقراری این ضوابط اقداام کرد، در عین حال گفت: تاکید مجموعه ریاست نمایشگاه و شورای سیاستگذاری این است که در مواردی که تخلف ناشی از عدم آگاهی ناشر نسبت به ضوابط نمایشگاه است و یا نیتی در انجام آن تخلف نیست، تا حد ممکن با تذکر شفاهی و کتبی، مرتفع شود.

وی تاکید کرد: تنها در صورت تکرار تخلف، موضوع در کمیته رسیدگی به تخلفات ناشران مطرح خواهد شد. رویه این کمیته هم در روزهای سپری شده از نمایشگاه، همینگونه بوده و از این حیث نمایشگاه روزهای نسبتاً آرامی را سپری کرده و مشکل خاصی به وجود نیامده است.

اللهیاری در پاسخ به این سئوال که غیر از 300 و اندی عنوان کتاب که از سطح نمایشگاه جمع‌آوری شده، در روزهای اخیر هم آثاری از نمایشگاه جمع‌آوری شده است، گفت: من از تعداد کلی کتاب‌هایی که ممکن است به دلیل عدم رعایت ضوابط نمایشگاه از بخش داخلی یا بین‌المللی تذکر دریافت کرده باشند، اطلاع دقیقی ندارم اما نظارتی که از سوی کمیته نظارت و ارزشیابی محتوایی و نیز ناظران ما صورت می‌گیرد، دائمی و روزانه است.

مدیر اداره کتاب وزارت ارشاد ادامه داد: با توجه به اینکه دو روز آتی، روزهای پرکار نمایشگاه است و از سوی دیگر کتاب‌ها به صورت روزانه شارژ می‌شود و به نمایشگاه می‌آید هم در بخش داخلی و هم در بخش بین‌الملل، ممکن است مواردی از تخلف را ببینیم که تا امروز ندیده‌ایم ولی امیدوارم همه ناشران که تا الان نهایت همکاری را برای برقراری آرامش نمایشگاه با ما داشته‌اند، در روزهای آتی هم این همکاری را ادامه دهند.

وی همچنین درباره احتمال برخورد با ناشرانی که تخفیف مصوب نمایشگاه را در مورد قیمت کتاب‌هایشان یعنی 10 درصد را رعایت نمی‌کنند، گفت: این مورد جزو ضوابط اعلامی نمایشگاه است و چنانچه موردی باشد که خریدار یا بازدیدکننده‌ای نسبت به این موضوع اعتراض کند، کمیته ناشران داخلی ناشر را خواهد خواست تا علت را جویا شود و به آن رسیدگی کند.

کد خبر 2049902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha